וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקספון 018 הגישה בקשה לרישיון סלולר וירטואלי - תחסום את פרטנר מתחום השיחות הבינלאומיות

אמיתי זיו

25.8.2010 / 11:54

החברה נרכשה לאחרונה על ידי איש העסקים חזי בצלאל, הבעלים של מרתון-טלקום



חברת מרתון-טלקום, המחזיקה בחברת השיחות הבין לאומיות אקספון 018, הגישה ברגעים אלה למשרד התקשורת בקשה לקבלת רישיון סלולרי וירטואלי. קבלת הרישיון תאפשר לחברת להיכנס לשוק הסלולר במודל mvno - חברות סלולר חסרות תשתית המשתמשות בתשתית האנטנות של חברות הסלולר הקיימות.



מפעיל וירטואלי (mvno) הוא מפעיל שאינו בעל תשתית. הוא קונה דקות שיחה ממפעיל קיים ומוכר אותן ללקוח הסופי.



אקספון 018 היא חברת השיחות הבין לאומיות הקטנה במדינה, ולה נתח שוק של כ-4% מהשיחות היוצאות והנכנסות לישראל. החברה נרכשה לאחרונה על ידי איש העסקים חזי בצלאל, הבעלים של מרתון-טלקום. מטרת הרכישה הייתה להרחיב את תחומי הפעילות של אקספון. אקספון מצטרפת לשורה של חברות אשר הגישו בקשות לרישיון mvno - הום-סנטר, דואר ישראל, t2t, איתוראן, המשביר לצרכן וחברת free. שלוש האחרונות אף קיבלו רישיון בפועל והחלו במשא ומתן מול חברות הסלולר הקיימות על שימוש בתשתיות.



להגשה של אקספון יש משמעות מיוחדת נוספת. זוהי חברת השיחות הבין לאומיות הראשונה שמבקשת רישיון זה, היות ש-012 סמייל עדין מתלבטת אם לגשת למודל הווירטואלי או להקים רשת סלולר מלאה. כללי משרד התקשורת קובעים שהגשת הבקשה כעת על ידי אקספון, חוסמת את כניסת פרטנר לתחום השיחות הבין לאומיות, למרות שפרטנר מאד רוצה להיכנס לפעילות בתחום השיחות לחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully