וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: יולי עופר במו"מ להיכנס כשותף בגלוב אקספלוריישן

ליאור זנו

25.8.2010 / 12:30

החברה פירסמה כי היא מקיימת משא ומתן עם צד ג' לרכישת 15% מהרישיונות שבשליטתה



שותפות חיפושי הנפט גלוב אקספלוריישן, פירסמה אמש את דו"חותיה לרבעון השני של 2010, הראשונים שהיא מפרסמת מאז הונפקה לראשונה למסחר, ביוני האחרון. במקביל, פירסמה החברה כי היא מקיימת משא ומתן עם צד ג' לרכישת 15% מהרישיונות שבשליטתה. גורמים שונים בשוק טוענים כי אותו צד ג' הוא חברת חיפושי הנפט הפרטית של יולי עופר ומשפחתו, שב-themarker פורסם לראשונה על כניסתה לתחום.



בשוק יודעים לספר כי החברה של עופר מנהלת מגעים עם גורמים וחברות רבים בעולם חיפושי הנפט לכניסה לרישיונות שונים וכי בהחלט ייתכן כי היא זו שעומדת מאחורי המו"מ עם גלוב. מיולי חיפושי נמסר כי "יולי חיפושי נפט הינה חברה פרטית ואינה מגיבה בנושאים אלה".



דו"חות הרווח וההפסד של שותפויות חיפושים בדרך כלל לא מעידים על מצבן הפיננסי, שכן עד שלא ימצאו נפט או גז ויחלו בהפקה מסחרית - תהליך שנמשך שנים רבות - הן אינן מייצרת הכנסות.



במקרה של גלוב, שהונפקה כשבוע לפני תום הרבעון השני, השינויים הכספיים כמעט ואינם קיימים, אך בדו"ח ניתן למצוא פרטים מלאים על התקדמותה של השחקנית החדשה בעולם חיפושי הנפט והגז הבוער. מאז הנפקתה לפני כחודשיים, זינקה גלוב ב-66% וכיום עומד שווי השוק שלה על 80.2 מיליון שקל.



גלוב אקספלוריישן מחזיקה כיום בזכויות בשני רשיונות יבשתיים, אופק באזור המרכז, (בין צומת ניר צבי לצומת צריפין, צפונית לרמלה) ורישיון בר-אור בגליל המערבי. בחזקתם של בעלי השליטה רישיון נוסף במפרץ חיפה בשם יהל, והם פועליםאופ להעביר גם זכויות ברישיון זה לידי השותפות. אופק מרכז עניין רב בשל קרבתו הגיאוגרפית לשדה מגד של גבעות. לפני כחודש (ה-25 ביולי) החלו בביצוע סקרים סייסמים ברישיונות בר-אור ויהל על ידי המכון הגיאופיסי. תוצאותיהם צפויות להימסר בעוד 3 חודשים - עד לסוף אוקטובר.







ביוני גייסה גלוב 48 מיליון שקל מהציבור במניות ואופציות. נכון להיום, מומשו 19 מיליון כתבי אופציה אשר הכניסו לקופת החברה 79 אלף דולר (318 אלף שקל) נוספים. בחודש שעבר הגישה גלוב טיוטת תשקיף לרשות שתאפשר לה, בשלב הראשון, להעניק כתבי אופציה מסדרה 2 לבעלי האופציות והיחידות הקיימים.



נכון לסוף יוני קיימת לשותפות התחייבות של 58 אלף דולר, שצריכה השותפות להשיב לבעלי העניין של השותף הכללי בגין החזר הוצאות על העבודות ברישיונות. בשבעת הימים הראשונים לפעולתה, הצליחה השותפות להוציא 46 אלף דולר על חיפושי נפט וגז, 11 אלף דולר על הוצאות הנהלה. בסך הכל הסתכם ההפסד השבועי והרבעוני ב-78 אלף דולר. בעלי עניין בשותפות הם הגיאולוג ברוך דרין ואביו צבי, גיל ומנחם שטרנברג, יעקב ומרגרט חי וג'וזף ואיזבל רודריגס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully