וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייס דיפו החליפה הנהלה וצימצמה ההפסד התפעולי ל-3.76 מיליון שקל

טל לוי

25.8.2010 / 14:41

עם זאת, ההכנסות ירדו ב-14% לעומת הרבעון המקביל והחברה עברה להפסד של 5.5 מיליון שקל



כבר 3 רבעונים שרווחיה של אייס אוטו דיפו, המפעילה את רשת החנויות למוצרים לבית "אייס" וחנויות מוצרי הרכב "אוטודיפו", נמצאים בירידה - כאשר השיא השלילי נרשם ברבעון הקודם. עם זאת, שורה של שינויים - שכללו החלפת השדרה הניהולית ושיפור תפעולי - נותנים את אותותיהם. אייס שיפרה הסכמים מול ספקים, שינתה את החוזים מול הזכיינים ושינתה את תמהיל המוצרים שהיא מוכרת למוצרים בעלי שולי רווח גבוהים יותר.



חודשים ינואר ופברואר היו קשים במיוחד לחברה, שסבלה ממכירות נמוכות יחסית לתוכנית האסטרטגית. עם זאת, רמת הוצאות שלה חברה דווקא תאמה את התוכנית. מאז, מפעילה החברה מהלך רוחבי כולל במטרה להגיע שוב לאיזון תפעולי ובהמשך לשוב ולהציג רווחים. השיפור העיקרי מגיע מפעילות מכירת ריהוט גן וחצר, וכן ממכירת ערכות להרכבה עצית של ארונות כתיבה וציוד לחדרים.



השיפור מתבטא ברווח הגולמי של החברה שעלה מרמה של 39.2% מהמכירות ברבעון המקביל ל-42.3% מהמכירות ברבעון השני של 2010.



חברת אייס מפעילה מספר חברות, ובהן רשת "אייס קנה ובנה" המשווקת מוצרים לשיפוץ הבית בשיטת "עשה זאת בעצמך". ב-2008 רכשה החברה 100% מחברת "נרות בשנקין", המוכרת מוצרי נוי, ספא ונרות תחת שם המותג. אייס גם מפעילה את רשת אוטו דיפו המספקת מגוון אביזרים ומוצרים לרכב.



לפי שעה, אייס מציגה בדו"חות הרבעון השני של 2010 ירידה של 14% בהכנסות אשר הסתכמו ב-180.2 מיליון שקל, ואף עברה להציג הפסד תפעולי של 3.76 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 7 מיליון שקל ברבעון המקביל. בשורה התחתונה, הפסידה החברה 5.5 מיליון שקל לעומת רווח של 672 אלף שקלים ברבעון המקביל.



בהשוואה לרבעון הקודם, מדובר בירידה של 8.7% בהכנסות, אך ההפסד התפעולי הצטמצם ב-60%. ההפסד הנקי הצטמצם ב-2 מיליון שקל.



ברבעון השני של 2010 ייצרה הפעילות השוטפת הוצאת מזומנים בהיקף של 6 מיליון שקל לעומת תזרים מזומנים חיובי של 30 מיליון שקל ברבעון המקביל. בקופת החברה 14 מיליון שקל. בשנה הקרובה עליה לשלם 14 מיליון שקל לבעלי איגרות החוב. איגרות החוב נסחרות בתשואה של כ-5.5% בתוספת הצמדה למדד המחירים לצרכן.



אחת הסיבות לירידה במכירות היא עיתוי חג הפסח אשר חל במועדים שונים ב-2010 וב-2009. עונתיות היא פרמטר המשפיע על מכירותיה של חברת אייס אולם כעת מושווה רבעון "נטול פסח" לרבעון המקביל הכולל את מכירות חג הפסח. עם זאת, גם השוואה של כל המחצית הראשונה של 2010 למחצית הראשונה של 2009 מעלה כי המכירות ירדו ב-5% והחברה עברה להפסד תפעולי של 13 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 8.5 מיליון שקל במחצית המקבילה. הירידה בהכנסות ברבעון השני של 2010 מתבטאת בירידה של 14.6% בהכנסות מחנויות זהות שהסתכמו ב-176 מיליון שקל.



אייס מסבירה את הירידה בהכנסות ואת הירידה בהכנסות מחנויות זהות בתחרות גוברת בענף, חילופי הנהלה, ובעיות תפעוליות שפקדו את החברה ברבעון הראשון השנה.



אייס מחויבת לעמוד באמות מידה פיננסיות מול הבנקים שמהם לוותה. אמות מידה פיננסיות הם תנאים שמציב הבנק לחברות כדי להבטיח שיוכלו לעמוד בהתחייבויות, במקרה של אי עמידה בתנאים, הבנק מחייב את החברה להחזיר ההלוואה באופן מיידי. לפי החברה היא עומדת כעת בהתחייבויותיה לאמות מידה פיננסיות. אייס מזהירה כי בשל אפשרות לאי עמידה באמות המידה בכל 2010, היא נמצאת במגעים מתקדמים עם הבנקים המלווים אותה על מנת לעדכן את אמות המידה הקיימות ובהתאמתן לסביבה הכלכלית החדשה שנוצרה בעקבות ההרעה בתוצאות הפעילות של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully