וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסות איתוראן גדלו ב-23% ברבעון השני ל-35 מיליון דולר

ניר צליק

25.8.2010 / 14:41

הרווח התפעולי הסתכם ב-7.3 מיליון דולר לעומת 6 מיליון דולר ברבעון המקביל



"הרבעון השני היה רבעון נוסף של צמיחה סולידית והתרחבות בבסיס המנויים שלנו, בעיקר בברזיל, כמו גם ברמת הכנסות גבוהה וברווחיות", אמר איל שרצקי, מנכ"ל . ואכן, חברת איתור כלי הרכב הציגה רבעון סולידי בו הכנסותיה גדלו ב-23% לעומת הרבעון המקביל ל-35 מיליון דולר, מעל תחזיות שני האנליסטים המסקרים את החברה, להכנסות של 34.9 מיליון דולר. עם זאת, בשורה התחתונה החמיצה החברה את תחזיות השוק במעט, עם רווח נקי של 4.8 מיליון דולר או 23 סנט למניה, פי שתיים מהרווח הנקי ברבעון המקביל. זאת, על רקע השיפור בהכנסות וכן העובדה שברבעון המקביל רשמה החברה הוצאות פיננסיות של 2.5 מיליון דולר לעומת הכנסות פיננסות של 198 אלף דולר ברבעון הנוכחי.



הנקודה המשמעותית בדו"חות הרבעון היא הגידול במנויי החברה בברזיל, שעלו ב-12 אלף, כאשר מספר מנויי החברה עומד כעת על 587 אלף. על רקע העלייה במנויים, עלו ההכנסות ממנויים ב-22% לעומת ההכנסות ממנויים ברבעון המקביל, כאשר ההכנסות ממכירת מוצרים עלו ב-26% לעומת הרבעון המקביל.



החל מתחילת ספטמבר, על פי החלטת ממשלת ברזיל מפברואר 2007, ימוגנו כלי הרכב במדינה באמצעי איתור, בעקבות הגניבות המרובות, כאשר בעקבות החלטה זו צפויות לעלות הכנסות איתוראן באופן משמעותי. המיגון של כלי הרכב צפוי לעלות בהדרגה עד שנת 2011, כאשר אחוז כלי הרכב הממוגנים יגדל בכל שנה ולא יעשה בבת אחת. מקורן של כ-40% מהכנסותיה הרבעוניות של איתוראן בברזיל (50% מההכנסות הן מישראל ו-10% נוספים - ממדינות אחרות).







הרווח הגולמי של איתוראן הסתכם ב-17.3 מיליון דולר לעומת 14.3 מיליון דולר ברבעון המקביל, כאשר שולי הרווח הגולמי הצטמצמו במעט ל-49.5% לעומת 50.3% ברבעון המקביל.



הרווח התפעולי של החברה עלה ל-7.3 מיליון דולר לעומת 6 מיליון דולר ברבעון המקביל.



במהלך הרבעון הנוכחי קיבלה איתוראן דרישת מס מפתיעה מממשלת ברזיל, בגובה 70 מיליון דולר, על רקע סיווג לא נכון, לטענת הממשל, של אמצעי האיתור של החברה.



על פי רשות המסים של ברזיל, שירותי עיקוב הרכב ושירותי הניטור שמעניקה החברה אמורים לסווג אותה כחברת טלקומוניקציה, ועל כן היא חייבת במס ערך מוסף של 25% בגינם. על פי חישוב זה, דורשים בברזיל מהחברה לשלם רטרואקטיבית תוספת מס של 20.5 מיליון דולר לתקופה שבין אוגוסט 2005 לדצמבר 2007, בתוספת ריבית של 12 מיליון דולר. הרשות גם דורשת להוסיף על כך קנס בסך 37 מיליון דולר, כאשר בכוונת איתוראן להיאבק משפטית בדרישה זו.



איתוראן חילקה דיבידנד של 31.6 מיליון דולר או 1.5 דולר למניה במהלך הרבעון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully