וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר חודשי מו"מ: בעלי שילב החליטו - הרשת לא למכירה

עדי דברת-מזריץ

25.8.2010 / 15:56

בעלי שילב, איציק ושושי אורן, ביקשו במהלך המשא ומתן סכום של 175 מיליון שקל תמורת הרשת



אחרי שבחודשים האחרונים בעלי רשת הילדים 'שילב' ניהלו משא ומתן למכירתה, הם החליטו שלא למכור את הרשת - כך נמסר מבעלי הרשת לעובדים. בחודשים האחרונים ניהלו בעלי שילב, איציק ושושי אורן, משא ומתן עם מספר גורמים. השניים ביקשו בעבור הרשת סכום של 175 מיליון שקל, אותו הם לא קיבלו.



לדברי מקורבים, בין הגורמים המעורבים במשא וומתן ניתן למצוא את משפחת חורש, יבואנית טויוטה ולקסוס ובעלת הזיכיון לאייצ' אנד אם בישראל, גבי רוטר, מנכ"ל משותף בקסטרו, אבנר יהודאי, מבעלי 'פילת' ורשת 'ילדותי', לביט מסחר וקמעונות של קבוצת אלביט, המפעילה בישראל את הרשתות גאפ, מנגו וג'י סטאר וגאון החזקות.



שילב נוסדה על ידי איציק ושושי אורן ב-1974 ומפעילה 47 סניפים עם מחזור מכירות בהיקף של 220 מיליון שקל. שילב מעסיקה 500 עובדים בישראל, ובגדיה מיוצרים במזרח הרחוק. הרשת, שהיא הגדולה בתחומה בישראל, מציעה פתרונות להורי תינוקות החל בלידתם (new born) ועד גיל שנתיים, ומחזיקה לטענתה, 25%-30% משוק המוצרים לתינוקות בישראל.



ענף מוצרי התינוקות מוערך ב-1.2 מיליארד שקל. תחומי הפעילות העיקריים בו הם מזון, ביגוד לתינוקות, בגדי הריון, צעצועים, ריהוט, טואלטיקה, עגלות, וכן אביזרים נלווים כמו כמו בקבוקים, מוצצים ותכשירי טיפוח.



הענף מתאפיין בכניסה מתמדת של חנויות ורשתות מסוגים שונים. בשנים האחרונות נפתחו חנויות למוצרי תינוקות בכלל, וכן חנויות הפונות לתחום פעילות ספציפי כמו ביגוד לתינוקות ולנשים בהריון, רהיטים, צעצועים ומוצרים נלווים.



בחמש השנים האחרונות גברה התחרות בשוק מוצרי התינוקות, עם התפתחותן של הרשתות ד"ר בייבי, המפעילה 18 סניפים, ורשת מוצצים, המפעילה תשעה סניפים. הדבר גרם לשילב להתמודד עם שתי רשתות דומיננטיות לאחר שנים של תחרות מול חנויות ורשתות קטנות יותר.



את עיקר הפגיעה ספגה שילב בתחום הזמנות המוצרים לפני לידה. לדברי גורמים בתחום, הרשת איבדה עשרות אחוזים בתחום זה, מכיוון שמתחרותיה מציעות מגוון מוצרים גדול יותר במחירים אטרקטיביים יותר. פרט לשילב ישראל, על קבוצת שילב נמנות שילב חו"ל, יצואנית הצעצועים להתפתחות הילד טייני לאב, ושסק, המייבאת מוצרי תינוקות. כעת מוצעת למכירה רק שילב ישראל.



לפי הערכות, מחזור המכירות של כלל הקבוצה ב-2010 יסתכם ב-100 מיליון דולר. זהו מחזור מכירות זהה לזה שרשמה הרשת ב-2006. הכנסות שילב בישראל ב-2009 הסתכמו ב-220 מיליון שקל לעומת 200 מיליון ב-2008, והצפי ל-2010 הוא למכירות של 230 מיליון שקל. הרווח הנקי ב-2009 הסתכם ב-11 מיליון שקל לעומת 10 מיליון שקל ב-2008. המחזור של שילב ב-2009 (ללא 11 הסניפים שנמצאים בזכיינות) היה כ-160 מיליון שקל.



ב-1985 הקימו בני הזוג את חברת שסק ליבוא בגדי תינוקות, וב-1993 הקימו את טייני לאב לייצור צעצועים המסייעים להתפתחות הילד. ב-2009 עברו משרדי ההנהלה והמחסן הלוגיסטי מבני ברק למרכז באיירפורט סיטי, שהוקם בהשקעה של 40 מיליון שקל.



משילב נמסר כי "המכירה לא עומדת על הפרק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully