וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: "מסע ההכפשות ההזוי והמכוער נגד ששינסקי ומשפחתו - פגיעה בדמוקרטיה"

אבי בר-אלי

25.8.2010 / 16:49

פרופ' ששינסקי: "אני לא יודע אם אני חזק, אבל אני נחוש בדעתי"



"ההכפשות אישיות נגד פרופ' איתן ששינסקי, ההתנכלויות, הפגנות מול הבית, הניסיון לפשפש בו, בסביבתו ובמשפחתו, הניסיון לפגוע באשתו – אינם מתקבלים על הדעת. אני רואה בחלק מהדברים האלה, גם אם אינם פליליים – פגיעה בדמוקרטיה, ועבירה על הנורמות התקינות" – כך אמר היום שר האוצר, יובל שטייניץ, בפתח ישיבתה של הוועדה לבחינת המדיניות הפיסקאלית בתחום משאבי הטבע, ועדת ששינסקי.



שטייניץ נימק את הופעתו במתן גיבוי ותמיכה לוועדה נוכח "מסע הלחצים הבלתי נסבל" – שמופעל לדבריו על הוועדה ועל חבריה, אשר הגיע לדבריו לרמות אישיות – וחצה קווים אסורים של התנהלות ראויה.



"מותר לכל אחד להביע דעתו, ומותר למי שעוסקים בתחום הגז והנפט, אם ממונם בידם – לשכור חצי מהפרופסורים במדינה, ולשלם להם מאות אלפי דולרים עבור חוות דעת. זה לגיטימי, וזה לגיטימי לפרסם את חוות הדעת על עמודים שלמים בעיתונות. אבל לא יעלה על הדעת שינסו להתנכל אישית ולפגוע אישית בוועדה ובחברי הוועדה- וקל וחומר ביו"ר הוועדה – פרופסור בעל שם , אשר ניגש למשימה זו בהתנדבות, ונעתר לבקשתי לעמוד בראשה".



"אין לי ספק בענייניות ובמקצועיות של חברי הוועדה. ואין לי ספק איתן שאתה אדם חזק" – פנה שטייניץ לששינסקי. "אתה בעל מעמד בקהילה האקדמית בארץ ובחו"ל, לא בקלות ירתיעו אותך, אבל אני חושב גם על המקרה הבא – שבו הממשלה תבקש את ייעוצם וסיועם של פרופסורים אחרים בוועדה הבאה – ואנשים יאמרו שמוטב להם להתרחק מזה, כי בכך יחשפו את משפחתם להכפשות, ואת שכניהם להפגנות".



"הבעת דעה - כן, פגיעה אישית וניסיון ללחוץ באמצעות התנכלות אישית כלפי חברי הוועדה – זהו דבר בלי נסבל, וכל אדם הגון צריך לגנות את מסע ההכפשות ההזוי והמכוער שמתנהל כאן בחודשים האחרונים. אני בטוח שתעמדו בלחצים, ואין לי ספק שתגישו את העבודה הכי מקצועית וללא פניות" – אמר שטייניץ לוועדה.



ששינסקי עצמו אמר בהתבטאות נדירה: "אני לא יודע אם אני חזק, אבל אני נחוש בדעתי, וכל חברי הוועדה חדורים בהכרה שאנחנו עושים עבודה חשובה, ונסיים את הוועדה בצורה מקצועית כפי שתכננו לעשות. שר האוצר נתן לנו יד חופשית לפעול בצורה מקצועית, ככל שאנו מוצאים לנכון. אנחנו חופשיים מכל הנחייה כלשהי, ונפעל לפי ראות המקצועית שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully