וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל פותחת חזית מול סקייפ: הוסיפה טלפון אינטרנטי לשירות ג'י-מייל

סוכנויות הידיעות

25.8.2010 / 22:01

אנליסטים: התעריפים הבינ"ל דומים לאלו של שירות סקייפ אך החבילה הבלתי מוגבלת של סקייפ עדיין אטרקטיבית



ענקית האינטרנט הודיעה היום צעד משמעותי בכניסתה לתחום הטלפוניה באינטרנט, הנשלט כיום על ידי חברת סקייפ, ותאפשר מעתה לגולשים לבצע שיחות טלפון ישירות משירות הדואר האלקטרוני ג'י-מייל.



השירות החדש מאפשר למשתמשי ג'י-מייל לחייג למספרי הטלפון של כל אנשי הקשר שלהם בהקלקה אחת, או לחייג באופן ידני את המספר הרצוי. שיחות בתחומי ארה"ב וקנדה הן ללא תשלום, ואילו עלות שיחות ליעדים אחרים נקבעת לפי תעריפים לדקה.



גוגל מיהרה לציין כי התעריפים לדקה בשירות החדש שלה נמוכים יותר מאלו של סקייפ למרבית המדינות, ובמקרים מסוימים המחיר נמוך באופן משמעותי. עם זאת, אנליסטים ציינו כי התעריפים של גוגל דומים לאלו של סקייפ, וכן כי תמחור חבילת השיחות הבינלאומיות הבלתי מוגבלת של סקייפ עודנו סביר ביותר לעומת השירות של גוגל.



זה מספר שנים שמשתמשי ג'י-מייל יכולים לשוחח זה עם זה דרך האינטרנט באמצעות מיקרופונים ורמקולים, אולם השירות לא איפשר להם עד כה לבצע שיחות למספרי טלפון קוויים או סלולרים.



מוקדם יותר החודש, הגישה סקייפ הגישה לרשות ני"ע בארה"ב (sec) תשקיף ראשוני לקראת הנפקה ראשונה לציבור (ipo) בבורסת נאסד"ק, במסגרתה עשויה לגייס החברה עד 100 מיליון דולר.



סקייפ, שירות שיחות הטלפון הבינלאומיות הגדול בעולם, מסרה כי גולדמן סאקס, ג'י.פי. מורגן ומורגן סטנלי יהיו החתמים המובילים של ההנפקה. עוד עלה מהתשקיף כי נכון לסוף יוני היו לסקייפ 560 מיליון משתמשים רשומים, זינוק של 41% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת. רווחי סקייפ נפלו ב-42% במחצית הראשונה של 2010 ל-13.1 מיליון דולר עקב תשלומי ריבית הקשורים למכירת החברה על ידי אי-ביי. הכנסות סקייפ באותה התקופה צמחו ב-25% לעומת המחצית הראשונה של שנת 2009, ל-406 מיליון דולר.



ענקית המסחר המקוון אי-ביי מכרה בשנה שעברה נתח של 70% ממניות סקייפ תמורת כשני מיליארד דולר לקבוצת משקיעים הכוללת בין השאר את חברות ההשקעה הפרטית סילבר לייק ואנדרסון הורביץ. המכירה בוצעה במסגרת הסכם פשרה בין אי-ביי למייסדי סקייפ ניקלס זנסטרום ויאנוס פריס, אשר נגע למחלוקת על הבעלות על כמה מטכנולוגיות סקייפ. במסגרת ההסדר קיבלו המייסדים נתח של 14% ממניות החברה, מתוך אלו שמכרה אי-ביי, אשר בידיה נותרו 30% ממניות החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully