וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות

ואדים סבידרסקי

25.8.2010 / 23:28

למרות נתוני מקרו מאכזבים, נסגר המסחר בניו יורק בעליות: נאסד"ק עלה ב-0.8% ודאו הוסיף 0.2%. מכירות בתים חדשים נפלו בחודש יולי ב-12% לעומת יוני - הקצב השנתי הנמוך מעולם

המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות שערים קלות בהובלת סקטור מניות הטכנולוגיה, לאחר שהתנהל רוב שעות הערב במגמה שלילית. זאת, על רקע התגברות החששות לחידוש משבר החוב באירופה לאחר ש-S&P הורידה את דירוג האשראי של אירלנד ל-AA מינוס, ועל רקע נתוני מקרו מאכזבים וחששות למיתון חוזר בארה"ב.

דאו ג’ונס עלה ב-0.2% ונחתם ברמה של 10,061.64 נקודות. נאסד"ק התחזק ב-0.85% לרמה של 2,141.54 נקודות ומדד S&P 500 הוסיף 0.35% לרמה של 1,055.45 נקודות. מחירי אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים ירדו והתשואה עליהן עלתה ל-2.54%.

בזירת המקרו האמריקאית, מכירות בתים חדשים נפלו ב-12% בחודש יולי לעומת חודש יוני - שיעור חד מהצפוי. קצב המכירות השנתי עמד על 276 אלף בתים - הנמוך ביותר מאז החל משרד המסחר לפרסם נתון זה בשנת 1963. כלכלנים צפו כי המכירות יישארו ללא שינוי לעומת החודש הקודם, בקצב שנתי של 330 אלף בתים. לעומת חודש יולי 2009 נפלו מכירות הבתים ב-32.4%.

בנוסף, ההזמנות למוצרים בני קיימא בארה"ב גדלו בחודש יולי בשיעור של 0.3%, המתון מהתחזיות האנליסטים, כך מסר היום משרד המסחר האמריקאי. כלכלנים צפו עלייה של 3% בהזמנות. בניכוי הזמנות לציוד תחבורה נפלו ההזמנות למוצרים בני קיימא ב-3.8% - הנפילה החדה ביותר מאז ינואר 2009. כלכלנים צפו עלייה של 0.5% בהזמנות בניכוי ציוד תחבורה.

חובות האשראי בארה"ב בשפל

החובות על כרטיסי אשראי בארה"ב ירדו ברבעון השני של השנה לשפל של יותר מ-8 שנים, לאחר שבעלי כרטיסי אשראי רבים המשיכו לשלם את חובותיהם על רקע אי הוודאות בכלכלה. החוב הממוצע על כרטיסי אשראי של בנקים בארה"ב, כמו למשל אלה של מאסטרקרד או ויזה, ירד ל-4,951 דולר ברבעון שהסתיים ביוני - ירידה של 13% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, לפי סוכנות טראנס-יוניון.

סוכנות דירוג האשראי סטנדרד אנד פורס (S&P) הורידה את דירוג האשראי של אירלנד בשלב אחד ל-AA מינוס, בשל החששות בנוגע לעליית עלויות התמיכה בבנקים במדינה. הסוכנות העלתה את הערכות מימון התמיכה בבנקים לכדי 50 מיליארד יורו (63 מיליארד דולר) לעומת הערכות קודמות ל-35 מיליארד יורו. דירוג האשראי של אירלנד הוא כעת הנמוך ביותר מאז שנת 1995.

ג'ים רוג'רס, יו"ר רוג'רס הולדינגס, אשר הזהיר מפני חזרה למשבר, אמר בראיון לבלומברג כי "סין והכלכלות הגדולות בעולם צריכות להעלות את שיעורי הריבית על מנת לרסן את האינפלציה. אם הכלכלה העולמית תתאושש, זה יהיה טוב לביקוש לסחורות. אם הכלכלה העולמית לא תתאושש, המניות יאבדו הרבה מערכן וממשלות ידפיסו יותר כסף".

ישראליות בוול סטריט

וריפון פירסמה אמש את תוצאותיה העסקיות לרבעון השני 2010. החברה, ספקית פתרונות סליקה אלקטרונית, הציגה גידול של כ-23% בהכנסותיה - לעומת הרבעון המקביל, אשר הסתכמו בכ-261 מיליון דולר. הרווח מפעילותה השוטפת גדל ב-6% לעומת הרבעון המקביל והסתכם בכ-27.6 מיליון דולר. בשורה התחתונה, דיווחה החברה על רווח נקי לבעלי המניות של כ-18.5 מיליון דולר - 12% יותר מהרבעון אשתקד. הרווח למניה הסתכם ב-22 סנט - 2 סנט יותר מהתקופה המקבילה. הרווח המתואם ה-NonGaap (בנטרול הוצאות חד פעמיות), הסתכם בכ-36 סנט למניה בהשוואה ל-26 סנט ברבעון אשתקד.

פרוטליקס, אשר פיתחה את התרופה Uplyso לטיפול במחלת הגושה, צפויה להירשם בשבועות הקרובים למסחר בבורסה בת"א. פרוטליקס נסחרת ב-AMEX בניו יורק לפי שווי של 563 מיליון דולר. החברה הונפקה בנאסד"ק באוקטובר 2007, ושווי השוק של פרוטליקס יביא להכללתה במדד ת"א 100. פרוטליקס ממתינה להחלטה הסופית של רשות המזון והתרופות האמריקאית בנוגע לאישור שיווק Uplyso, שצפוי להתקבל בפברואר 2011.

חברת איתור כלי הרכב, איתוראן, הציגה רבעון סולידי בו הכנסותיה גדלו ב-23% לעומת הרבעון המקביל ל-35 מיליון דולר - מעל תחזיות שני האנליסטים המסקרים את החברה, להכנסות של 34.9 מיליון דולר. עם זאת, בשורה התחתונה החמיצה החברה את תחזיות השוק במעט, עם רווח נקי של 4.8 מיליון דולר או 23 סנט למניה - פי שתיים מהרווח הנקי ברבעון המקביל. זאת, על רקע השיפור בהכנסות וכן העובדה שברבעון המקביל רשמה החברה הוצאות פיננסיות של 2.5 מיליון דולר לעומת הכנסות פיננסות של 198 אלף דולר ברבעון הנוכחי.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully