וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוניברסיטה הפתוחה מציעה קורסים ברוסית לתלמידים בחו"ל

מאת ליאור דטל

26.8.2010 / 7:03

בלעדי הקורסים יועברו באמצעות האינטרנט, ובאוניברסיטה מקווים להגיע ל-1,000 תלמידים בשנת הלימודים הקרובה



>> האוניברסיטה הפתוחה תחל בשנת הלימודים האקדמית הקרובה בפרויקט המיועד לדוברי רוסית, שבמסגרתו תעביר קורסים אקדמיים ברוסית באינטרנט.

זו הפעם הראשונה שמוסד ישראלי מציע לימודים אקדמיים באינטרנט לתואר, בשפה זרה, המיועדים גם לתושבים שלא חיים בישראל. עד כה, חומר הלימוד של האוניברסיטה הפתוחה באינטרנט היה בעברית בלבד.



באוניברסיטה מקווים להגיע ל-1,000 תלמידים בשנת הלימודים הקרובה, בשלב הראשון של הפרויקט. נשיאת האוניברסיטה, פרופ' חגית מסר-ירון, שיזמה את המהלך, אמרה כי היא מקווה כי מעכשיו יוכלו "80 מיליון דוברי רוסית ברחבי העולם, בעלי נגישות לאינטרנט, ליהנות מהשכלה איכותית וייחודית".



באחרונה פתחה האוניברסיטה מרכז הרשמה באמצעות האינטרנט לדוברי רוסית, שבאמצעותו היא מעוניינת לפנות לדוברי רוסית שגרים ברוסיה, במדינות ברית המועצות לשעבר וברחבי העולם.



הפרויקט של האוניברסיטה הפתוחה החל לפני 17 שנה, אז תורגמו ספרי האוניברסיטה לרוסית במימון תורמים, וחולקו ליהודים ברחבי ברית המועצות לשעבר בשיתוף הסוכנות היהודית. מאז, המשיכה האוניברסיטה בפרויקט, ובעשר השנים האחרונות השקיעה כ-10 מיליון דולר לצורך תרגום הקורסים וחומרי הלימוד לרוסית.



האוניברסיטה השקיעה 1.5 מיליון שקל בהעלאת חומרי הלימוד לאינטרנט.



האוניברסיטה תציע לסטודנטים 24 קורסים אקדמיים המוכרים על ידי אוניברסיטאות בעולם, שיאפשרו לקבל תואר אקדמי של האוניברסיטה הפתוחה.



הקורסים יהיו בנושאים בעלי זיקה ישראלית-יהודית, כמו ממשל ופוליטיקה בישראל, יחסי יהודים-נוצרים, השואה ותורה שבעל פה, כאשר כל החומרים הנדרשים ללימודים יסופקו דרך האינטרנט, בנוסף לקבוצות דיון ומרכזי הוראה זמינים. הסטודנטים יגישו גם מטלות באמצעות האינטרנט.



המבחנים במהלך הלימודים ייערכו בקונסוליות הישראליות בחו"ל ובמרכזים של הסוכנות היהודית בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully