וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איוש ועדת האיתור בבנק ישראל התעכב - כי כולם קיוו שהוועדה תאתר אותם

מאת מוטי בסוק

26.8.2010 / 7:03

בלעדי הוועדה תבחר את חבריהן של המועצה המינהלית והוועדה המוניטרית החדשות בבנק ישראל. בראשה יעמוד השופט אליהו וינוגרד. חברי הוועדה יהיו מוטי פרידמן וטלי רגב



>> שר האוצר יובל שטייניץ מינה את רו"ח מוטי פרידמן ואת ד"ר טלי רגב לחברי ועדת האיתור לאיוש המוסדות המנהלים החדשים של בנק ישראל, הוועדה המוניטרית והמועצה המינהלית.

לפני יותר משלושה חודשים קבע היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, כי בראש הוועדה יעמוד שופט בית המשפט המחוזי (בדימוס) אליהו וינוגרד, 84. עם המינוי של פרידמן ורגב הושלם הרכב "ועדת וינוגרד".



שר האוצר ביקש השבוע מהוועדה לאישור מינויים בכירים בשירות הציבורי בראשות טנה שפניץ לבדוק ולאשר את מועמדותם של פרידמן ורגב. עם אישור המינויים בוועדה, הם יובאו על ידי שר האוצר לאישור הממשלה.



באוצר ובבנק ישראל מקווים כי לאחר ההשתהות הרבה בהקמת ועדת האיתור, הוועדה עצמה תסיים את עבודתה תוך פרק זמן סביר, כדי שבנק ישראל יוכל סוף סוף להתחיל ולפעול לפי חוק בנק ישראל החדש. החוק אושר על ידי הכנסת לפני כארבע חודשים.



פרידמן, 58, היה עד לפני כחצי שנה יו"ר חברת החשמל. קודם לכן היה המשנה ליו"ר משרד רואי החשבון דלויט-ברייטמן-אלמגור. רגב השלימה את הדוקטורט שלה בכלכלה באוניברסיטה האמריקאית היוקרתית mit בבוסטון ועבדה בבנק הפדרלי של סן פרנסיסקו. כיום היא חוקרת במחלקה לכלכלה באוניברסיטת תל אביב. היא האשה היחידה החברה בפורום המייעץ לשר האוצר בתחומי משק וכלכלה.



בוועדת האיתור חברים יו"ר ושני נציגי ציבור. לפי חוק בנק ישראל החדש, שר האוצר ממליץ לממשלה על שני נציגי הציבור, בהתייעצות עם יו"ר הוועדה. השניים חייבים להיות אנשי משק וכלכלה או אנשי סגל אקדמי בכיר בהווה או בעבר במוסדות להשכלה גבוהה. אסור שיהיה ניגוד עניינים בין פעילותם בוועדה לבין פעילותם האחרת. כך למשל, אסור שחברי ועדת האיתור יהיו חברים בגוף פיננסי.



בעבר דיווח themarker כי שר האוצר הציע את ידין ענתבי, מי שעמד עד לפני כשמונה חודשים בראש אגף שוק ההון, הביטוח והחיסכון באוצר, לתפקיד חבר בוועדת האיתור, אך הנגיד סטנלי פישר הסתייג מהמינוי. בבנק ישראל טענו כי הידיעה לא היתה נכונה.



שר האוצר התקשה באיתור מועמדים לוועדת האיתור, גם בשל מגבלות החוק, וגם מכיוון שמועמדים פוטנציאליים אמרו מפורשות כי הם מעדיפים להיות חברים בוועדה המוניטרית או במועצה המינהלית, ולפיכך אינם רוצים להיות חברים בוועדת האיתור לגופים אלה.



החלטת שר האוצר למנות אשה לוועדת האיתור הושפעה מהחלטת בג"ץ בנושא הרכב ועדת טירקל לחקר אירועי המשט הטורקי. באוצר הודגש כי חשוב מאוד כי אשה תהיה חברה בגוף המאתר מועמדים לגופים החשובים ביותר בבנק ישראל.



הממשלה אישרה לפני כחודש, לבקשת שר האוצר, את המסגרת ותנאי העבודה של ועדת וינוגרד.



לפי חוק בנק ישראל החדש, בבנק ישראל תפעל ועדה מוניטרית, שתנהל את כל הצדדים הכלכליים בעבודת הבנק, ומועצה מינהלית, שתנהל את הצדדים הבירוקרטיים הקשורים בפעילות הבנק. הוועדה אמורה לקבוע את הריבית במשק ואת אופי פעילות בנק ישראל בשוק ההון. המועצה המינהלית אמורה לשמש כמעין דירקטוריון הבנק, כולל קביעת משכורות העובדים. בוועדה המוניטרית יהיו שישה חברים, הנגיד (יו"ר הוועדה), המשנה לנגיד, חבר בהנהלת בנק ישראל ושלושה דירקטורים חיצונים. במועצה המינהלית יהיו שבעה דירקטורים, הנגיד והמשנה לנגיד וחמישה אישים חיצוניים. את הנציגים החיצוניים בשני הגופים תבחר ועדת האיתור. בראש המועצה המינהלית יעמוד דירקטור חיצוני.



בבנק ישראל משלימים בימים אלה בחירת מזכיר משותף לוועדה המוניטרית ולמועצה המייעצת, ואת עוזרי המזכיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully