וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באוצר זועמים: "אומ"ץ ניצלה את פרשת מנורה לצורכי פרסום"

מאת נועם בר

26.8.2010 / 7:03

יו"ר תנועת אומ"ץ: "עשינו את חובתנו הציבורית והאזרחית"



>> באגף הממונה על שוק ההון במשרד האוצר מותחים ביקורת על פנייתה של תנועת אומ"ץ ליועץ המשפטי לממשלה בעניין פרשת ההלוואות הבעייתיות במנורה מבטחים. באוצר טוענים שאומ"ץ השתמשה בפרשה לצורכי פרסום, ויצרה מצג שווא שלפיו בעקבות פנייתה נפתחה חקירה פלילית נגד מנורה ונגד בכירים בחברה.

לפני שבועיים שלחה אומ"ץ ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, מכתב שבו קבלה על כך שהמפקח על הביטוח לא השתמש בפרשת ההלוואות בכל סמכויותיו, ובמקום לסלק מתפקידו את מנכ"ל מנורה, ארי קלמן - הסתפק בהטלת קנסות על החברה ועל קלמן.



אומ"ץ ביקשה מווינשטיין להורות למשטרה לפתוח בחקירה פלילית נגד קלמן ובכירים אחרים במנורה. ביום ראשון הציגה אומ"ץ דמסמך שקיבלה מהפרקליטות, שלפיו פנייתה של אומ"ץ התקבלה, והמשטרה בודקת את הפרשה.



באוצר אומרים כי לא מתנהלת חקירה פלילית נגד קלמן או נגד בכירים אחרים במנורה, וכי המשטרה עורכת בדיקה ראשונית שנוגעת לגורמים אחרים המעורבים בפרשה.



לפני חודש החליט המפקח על הביטוח, בעקבות פרשת ההלוואות הבעייתיות במנורה, להטיל קנס של 14 מיליון שקל על מנורה וקנס של 400 אלף שקל על המנכ"ל קלמן, בשל כשלים ניהוליים ומערכתיים שהתגלו בפרשה.



אריה אבנרי, יו"ר תנועת אומ"ץ, מסר בתגובה: "תוצאות החקירה המשטרתית ידברו בעד עצמן. עשינו את חובתנו הציבורית והאזרחית, ואני מציע לכולם לחכות לתוצאות החקירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully