וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמואל זיסמן מקדם הקמה של 300 דירות בשכונת נחלת יצחק בתל אביב

מאת רנית נחום-הלוי

26.8.2010 / 7:03

חברת נשר בז שבבעלותו מעוניינת להסב אזור מלאכה למתחם מגורים



>> הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בתל אביב תדון בשבועות הקרובים בתוכנית של חברת הנדל"ן נשר בז שבבעלות עו"ד שמואל זיסמן, לפיתוח מתחם שכונת נחלת יצחק שבמזרח העיר.

לפי תוכנית שהוגשה לוועדה, ייעוד הקרקע ברחוב תוצרת הארץ ישונה מתעסוקה למגורים, ובמקום יוגדלו זכויות הבנייה ויוקמו שני מגדלים בני 34 קומות כל אחד, שבהם 300 דירות.



התוכנית, אותה עורך מהנדס העיר לשעבר, האדריכל דני קייזר, כוללת קרקע בשטח של כ-6.5 דונמים. לפי התוכנית, זכויות הבנייה במקום יוגדלו מ-200% שמאפשרת התוכנית הנוכחית, ל-341% (מעל הקרקע), כך שתתאפשר בנייה בשטח כולל של כ-22 אלף מ"ר, כאשר 20 אלף מ"ר מיועדים למגורים.



התנאי לאישור התוכנית שתציב הוועדה לזיסמן יהיה מימוש מקסימום של יחידות דיור קטנות בתמהילים שונים, כדי למשוך אוכלוסייה מגוונת ככל האפשר. לפיכך, לא יהיה מדובר בפרויקט יוקרה. על פי החלטה זו, שטחה המינימלי של דירה יהיה 50 מ"ר, ושטח ממוצע יהיה כ-65 מ"ר. 10% מפרויקט המגורים יוקצה לדיור בהישג יד.



תוכנית בינוי זו תואמת את מדיניות העירייה בסביבה. בשטח הגובל למתחם הוקמו בשנים האחרונות מגדלי תל אביב שכוללים 400 דירות בארבעה מגדלים בני 30 קומות; ובפרויקט עין הזיתים הסמוך ייבנו כ-70 דירות במגדל בן 27 קומות.



התוכנית לפרויקט המגורים שמתכנן זיסמן כוללת התייחסות לפיתוח המתחם כולו. המתחם כולל את בניין איסתא מצפון ומתחם מנורת המאור ובית קליפורניה ממערב. מטרת התוכנית היא לאפשר רצף של שטחים ציבוריים באזור. בבית קליפורניה, הנמצא על שטח של שלושה דונמים בבעלות עיריית תל אביב, מוצע להגדיל את זכויות הבנייה עד 300% ולהקים מגדל שישמש למגורי סטודנטים. לפי התוכנית, שטחי הדירות המתוכננות בבניין לא יפחתו מ-40 מ"ר. לבית איסתא מוצע להוסיף שתי קומות, תוך שיפור המרחב הציבורי. במתחם מנורת המאור, הכולל כחמישה דונמים, מוצע להוסיף זכויות בנייה של עד 350%.



בשלב זה בוחנים הוועדה המקומית ומהנדס העיר את התוכנית, בין היתר, בעקבות הנתונים המצוינים בתוכנית המתאר של תל אביב להגדלת שטחי התעסוקה והמשרדים ב-6 מיליון מ"ר נוספים. "ברור שערכי קרקע למגורים גבוהים יותר מתעסוקה, והשאיפה של כל יזם היא לשנות את הייעוד לתועלת כיסו", אומרת סגנית ראש העיר, מיטל להבי. "כל נושא התעסוקות בעיר צריך לעבור בחינה מחודשת. אם משנים אזור של מוסכים ותעסוקה למגורים, מה ייוותר לתעסוקה?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully