וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הצלחת השלב הראשון: בטר פלייס מאריכה את ניסוי החלפת המצברים בטוקיו

דניאל שמיל

26.8.2010 / 9:19

הניסוי יוארך בשלושה חודשים נוספים



בטר פלייס תאריך את ניסוי החלפת המצברים בטוקיו בשלושה חודשים נוספים, זאת אחרי שהתקבל מימון נוסף מממשלת יפן. הניסוי שהחל באפריל הסתיים באוגוסט, כמתוכנן, וייחודש ב-1 בספטמבר. בכך מצליחה בטר פלייס לייצר מאגר נתונים אדיר על החלפת סוללות ונתונים על תפקוד בסוללות.



החלק השני של הניסוי יתמקד בבדיקת מהירות הטעינה של הסוללות לפי טמפרטורה, ולשפר את קצב טעינתן בתחנת ההחלפה. בניסוי ישתתפו אותן שלוש מוניות מדגם ניסאן קשקאי (הנקרא 'דואליס' ביפן). במהלך השלב הראשון של הניסוי הן עברו 4-3 החלפות מצברים ביום, במשך שלושה חודשים.



בסיכומו של השלב הראשון: המוניות עברו 40,311 ק"מ, הסיעו 3,020 נוסעים והחליפו מצברים 2,122 פעמים במספר. זמן ההחלפה ההממוצע ארך פחות מדקה - 59.1 שניות. הניסוי עבר בהצלחה וללא תקלות מיוחדות. רק במקרה אחד מונית נדרשה לגרירה, אחרי שהנהג ניסה לבחון בעצמו כמה יוכל לנסוע במכונית אחרי שנוריות האזהרה דלקו.




בעיה רצינית יותר שהתגלתה בניסוי התגלתה בטווח הנסיעה של המוניות, שנע בין 80 ל-100 ק"מ בלבד. נהגי המוניות נאלצו שלא להסיע נוסעים מסוימים, שצריכים היו להגיע למקומות מרוחקים. עם זאת, בבטר פלייס מבטיחים כי הסוללה העתידית שתספק a123 למכוניותיה, תעניק להן טווח נסיעה ארוך יותר, של כ-150 ק"מ.



במקביל, חברת רנו העולמית החלה בניסוי לשתי מכוניות רנו פלואנס בישראל. הניסוי בודק את יכולת הצינון של המצבר ואת טווח הנסיעה של המכונית באקלים הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully