וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום בית המשפט הכלכלי: אגמנון-גונן בדרך לכהונה בעליון

הילה רז

26.8.2010 / 9:37

השופטת היא המועמדת המובילה להחליף את אילה פרוקצ'יה בנובמבר 2011



השופטת מיכל אגמון-גונן (49), שנחשבת מומחית לתאגידים וניירות ערך, נחשבה מועמדת מובילה למחלקה הכלכלית ורבים ציפו כי תיבחר. ואולם נראה כי אין לה סיבה לאכזבה, אולי להיפך: ל-themarker נודע כי הסיבה שאגמון-גונן לא נבחרה לתפקיד נובעת מכך שהיא נחשבת מועמדת מובילה להחליף את שופטת בית המשפט העליון אילה פרוקצ'יה שצפויה לפרוש לגמלאות במאי 2011, ולכן המערכת העדיפה לא למנותה כעת לבית המשפט הכלכלי.



במידה שהיא תיבחר לכהונה בבית המשפט העליון היא עתידה לשבת כשופטת בערעורים על פסקי הדין של שופטי בית המשפט הכלכלי. בכיר במערכת המשפט הסביר כי בכוונת הנהלת בתי המשפט למנות לבית המשפט העליון שופט מיומן בתחום הכלכלי-מסחרי, כדי למנוע מצב שבו ערעורים על פסקי הדין של בית המשפט הכלכלי יארכו זמן רב.



אגמון-גונן נחשבת לשופטת מוכשרת וחכמה, שאינה נמנעת מלהביע עמדות יוצאות דופן במערכת השיפוט האפורה. למרות שרוב עורכי הדין היו שמחים לראותה בבית המשפט הכלכלי, יש גם מי שאמר אתמול שהיא לא מספיק בשלה ומתאימה לתפקיד.



אגמון-גונן מחזיקה בתואר דוקטורט מהאוניברסיטה העברית. במסגרת עבודתה במשרד המשפטים עבדה כמרכזת הוועדה שניסחה את חוק החברות, ומאוחר יותר מונתה כעוזרת המשפטית של נשיא בית המשפט העליון אהרן ברק וכרשמת בבית המשפט העליון. ב-2007, לאחר כמה שנים בבית משפט השלום בירושלים, מונתה כשופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב.



השנה האחרונה היתה פוריה במיוחד עבור אגמון-גונן. לפני כשבוע קבעה במסגרת פסק דין חדשני כי ועדות הערר ייאלצו לפצות תושבים המתגוררים בסמוך לנתב"ג בשל ירידת ערך הקרקע. בפסק דינה אימצה לראשונה את זכות האדם לחיות בסביבה ראויה ככזו המזכה בפיצויים. ההשלכות התקציביות של יישום החלטתה נאמדות ב-2-5 מיליארד שקל. בינואר השנה פרסמה אגמון-גונן פסק דין בתביעה הייצוגית הראשונה בישראל בתחום ניירות ערך. היא קבעה שיטת תחשיב לפיה הוטל על הנתבעים לשלם מיליוני שקלים. הנתבעים ערערו על פסיקתה לעליון.



תקדים נוסף שיצרה השנה הוא פסק הדין שקבע כי מלחמת לבנון השנייה היא אירוע מסכל עסקה, הגורם לכך שהסכם יוכל להתבטל מבלי שהצד הדורש את קיום העסקה יוכל לתבוע את מימושה. בספטמבר 2009 היא קבעה כי השימוש של אתר אינטרנט שמשדר את משחקי הכדורגל בשידור חי הוא בגדר שימוש הוגן לפי חוק זכויות יוצרים, ואינו מפר את זכויות השידור של הפרמייר ליג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully