וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטר פלייס הפסידה 31 מיליון דולר ברבעון השני; עשויה לייצר הכנסות ב-2011

טל לוי

26.8.2010 / 11:16

בחברה לישראל ישקיעו בשנתיים הקרובות כמיליארד דולר במיזם יצור הרכב הסיני צ'רי



בטר פלייס, מיזם המכונית החשמלית בו מחזיקה 31.4%, הפסידה 31 מיליון דולר ברבעון השני של 2010 לעומת הפסד של 18 מיליון דולר בתקופה המקבילה. במחצית הראשונה של 2010 הפסידה בטר פלייס 51 מיליון דולר לעומת הפסד של 34 מיליון דולר בתקופה המקבילה.



עם זאת, בטר פלייס היא עדיין בדרגת חברת סטארט אפ והיא תתחיל לייצר הכנסות רק בשנת 2011, אז תתחיל לפגוש לקוחות. בינתיים מתמקדת החברה במחקר ופיתוח, הדגמות של כלי הרכב ובמגעים מול יצרניות רכב.



החזון של בטר פלייס הוא לייצר מכונית חשמלית המונעת באמצעות סוללות במקום באמצעות דלק פוסילי. המכשול העיקרי בתכנית הוא אורך החיים של הסוללות - אשר מסוגלות לייצר טווח נסיעה של כ-150 קילומטר.



כחלק מהתוכנית, אמורה החברה לבנות תשתית חשמלית שתאפשר להטעין את הסוללה בזמן שהרכב חונה. בחודשים האחרונים ערכה בטר פלייס הדגמה בטוקיו שם חכרה 3 מוניות וציידה אותן במנוע החשמלי. המוניות - כלי רכב בעל נסועה גבוהה יחסית - נסעו במשך 100 ימים ובחברה לילשראל מסבירים כי הניסוי הוכתר בהצלחה כבירה.



בטר פלייס הודיעה היום, כי היא מאריכה את ניסוי המוניות החשמליות בטוקיו, עד לסוף השנה הנוכחית. במהלך הניסוי, נסעו המוניות 40,311 ק"מ ושירותו 3,020 לקוחות. נהגי המוניות עברו בתחנת ההחלפה 2,122 פעמים,זמן ההחלפה ממוצע - 59.1 שניות.



התוכנית: לייצר רכב בסין ולמכור לכל העולם



אחת האחזקות המעניינות של החברה לישראל היא בחברת המכוניות הסיני צ'רי. אחד ההישגים של החברה הוא הרישיון שקיבלה בסין אשר מאפשר לה לייצר רכבים. ההישג טמון בכך שהחברה קיבלה את הרישיון עוד לפני שסין סגרה את שעריה בפני יצרנים מערביים.



סין נחשבת להזדמנות שכן רמת המינוע במדינה הענקית עומדת על 45 כלי רכב לכל 1,000 נפש לעומת 800 רכבים ל-1,000 אנשים בארה"ב וכ-500-600 רכבים באירופה. שוק הרכב הסיני צמח בשנה האחרונה ב-47% והפך לשוק הרכב הגדול בעולם.



בעבר, התבססה סין על תעשיית רכב זרה שכללה יצור רכבים מערביים תחת רישיון. כיום מעוניינת החברה לישראל לפתח ולייצר מכונית ברמה מערבית שתימכר הן בסין והן בארה"ב ובאירופה. עד כה השקיעה החברה לישראל כ-200 מיליון דולר במיזם והיא צפויה להשקיע עוד 300 מיליון דולר כנגד השקעה דומה של השותף. בסך הכל ישקיעו שני השותפים יותר ממיליארד דולר במרכז הפיתוח בשנחאי המעסיק 85 איש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully