וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי: עדיין קיימים עודפי ביקוש לדירות; המשמעות - המשך עליות המחירים

טל לוי

26.8.2010 / 12:45

לאומי: "גורם שיכול להקדים את העלאת הריבית הוא המשך העלייה המהירה במחירי הדירות"



חודש יולי התאפיין בהמשך המגמה של צמצום במספר הדירות שנמכרו במסגרת הבנייה הפרטית, לצד ירידה מתונה במלאי הדירות החדשות שנותרו למכירה. מספר חודשי ההיצע (היחס בין מלאי הדירות החדשות שנותרו למכירה לבין מספר הדירות שנמכרו במהלך החודש) נותר יציב ברמה של כ-7.8 חודשים. רמה זו עדיין משקפת מצב של עודפי ביקוש וביטויה הוא בהמשך עליות המחירים - כך כותב ראש ענף כלכלה בבנק לאומי, איל רז.




רז מדגיש בהקשר זה את התייחסותו של בנק ישראל בהודעת הריבית לנושא, בכך ש"ימשיך לעקוב במיוחד אחרי ההתפתחויות בשוק הדיור ובפרט במחירי הדיור"; התייחסות זו מלמדת לדעת רז על החשיבות הרבה של ההתפתחויות בשוק זה לקביעת תוואי המדיניות המוניטרית על היבטיה השונים. בהעדר גידול משמעותי בצד ההיצע של שוק הדיור, נותרו הריבית ואמצעים רגולטורים אחרים, ככלים המרכזיים העשויים להשפיע בעיקר על הביקוש לדיור ובאופן זה לתמוך ביציבות המערכת הפיננסית.



רז מעריך כי ריבית בנק ישראל תישאר ללא שינוי בחודשים הקרובים, החלטה שמשמעותה ריבית ריאלית שלילית. גורם שיכול להקדים את העלאת הריבית הוא המשך העלייה המהירה במחירי הדירות, נתון אשר בנק ישראל מציין בהודעתו כי ימשיך לעקוב אחריו באופן מיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully