וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום חמור: גנב 2 מיליון שקל וקיבל במרמה עוד 3.4 מיליון שקל ממשקיעים מהמגזר החרדי

נורית רוט

26.8.2010 / 13:27

אילן מורגן גייס כספים מאנשים למטרת הלוואה תוך הבטחות בכזב כי ישקיע עבורם את הכסף



פרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה) הגישה הבוקר לבית משפט השלום בת"א כתב אישום נגד אילן מורגן בעבירות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים, גנבה בידי מורשה, ועבירות על חוק איסור הלבנת הון.



מורגן מואשם כי קיבל במרמה בנסיבות מחמירות 3.4 מיליון שקל ממשקיעים מקרב המגזר החרדי, וכן כי שלח יד במרמה בכספי המשקיעים בסך כולל של 2 מיליון שקל.



על פי עובדות כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד רועי שטיינברג, במהלך השנים 2007-2009, גייס אילן מורגן כספים מאנשים במגזר החרדי למטרת הלוואה תוך שהוא מבטיח להם בכזב כי ישקיע עבורם את הכסף, ללא סיכון, וייתן להם החזר כספי רבעוני בשיעור ריבית חודשית עליה סוכם, 2% או 3%, אשר היתה גבוהה מהמקובל בשוק.




בנוסף, הבטיח להם מורגן כי בתום תקופת ההלוואה יקבלו את סכום החוב שהעבירו לו במסגרת תוכנית ההלוואות. לצורך כך, לפי האישום, הקים מורגן מערך של מגייסים בעלי רקע בשיווק הנמנים על המגזר החרדי, שתפקידם היה לגייס עבורו מלווים. על מנת להניע את המגייסים לגייס עבורו מלווים ואת המלווים להלוות לו כספים, הציג מורגן לפי האישום שלל מצגים כוזבים. בין השאר טען כי הוא אדם עשיר ובעל נכסים, בעל קשרים עם בתי השקעות בחו"ל, בעל יכולת עמידה בתשואה חודשית גבוהה ללא סיכון, ובעל יכולת לתת ערבויות ובטחונות ועוד. בנוסף, נטען, הוא הבטיח למשקיעים כי מהרווחים שיפיק במסגרת תוכנית ההלוואות יתרום כספים לכוללים חרדיים. "הנאשם הציג עצמו כאדם עתיר ניסיון פיננסי בוול סטריט, בעל רקע בהשבחת חברות בארצות הברית וניסיון רב בהשקעות בשוק ההון, תוך הצגתה של תוכנית ההלוואות כהשקעה ללא סיכון", נכתב בכתב האישום.



לפי האישום, על מנת לשוות לתוכנית ההלוואות אופי דתי שיקסום למלווים החרדיים וישכנע אותם להעביר לידיו את כספיהם, דאג מורגן שתוצג להם תמונה שלו, מצולם עם רב מקובל בעולם החרדי. בנוסף, הוא היה אחראי על הצגת אישור מהרבנים לפעילות ההלוואה וכשרותה ("היתר עסקה") והבטיח תרומות ומעשרות לכוללים חרדיים.



לטענת הפרקליטות, מורגן, שהגיע לישראל לפני 3 שנים, הסתיר את העובדה כי הגיע מארצות הברית חסר נכסים, חסר כסף, חייב כספים בשוק האפור, וכי הוא נסמך על קו אשראי בנקאי בסכום 300,000 שקל שהוקצה לו על ידי אחיו.



סכום כספי ההלוואה שקיבל מורגן במסגרת תוכנית ההלוואות לפי האישום הוא 3.5 מיליון שקל. לפי האישום, כדי להגביר את אמינותו בקרב המשקיעים, שילם מורגן לחלק מהם כספים שנחזו כתשלומי הריבית החודשית וקרן ההלוואה. כך הציג מצב כוזב כי הוא עומד בהתחייבויותיו על פי הסכמי ההלוואה וכך שכנע חלק מהם להאריך את תקופת ההשקעה ואף להפקיד בידו כספי הלוואה נוספים, כשהוא יודע שלא יוכל לעמוד בהחזרי הריבית החודשית.



כתב האישום כולל 4 אישומים: הראשון והשני הינם אישומים שעניינם קבלת כספי המלווים במרמה במסגרתם של שני הסכמי הלוואה שאילן מורגן עמד מאחוריהם. השלישי הינו אישום העוסק בגניבת כספי המלווים לאחר קבלתם והאישום הרביעי הוא עשיית פעולה ברכוש בידיעה שהוא רכוש אסור, לפי חוק איסור הלבנת הון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully