וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבים לקידוח שרית: "אין שינוי בלו"ז; הקידוח ממשיך כמתוכנן"

ליאור זנו

26.8.2010 / 14:34

לפידות חלץ עולה היום ב-7% בעקבות פרסומים על קרבה לשכבת המטרה בקידוח



יחידות ההשתתפות של , שבשליטת יעקב לוקסנבורג, עולות היום במסחר בשיעורים חדים של עד 7%. זאת, על רקע פרסומים בדבר הגעה צפויה לשכבת המטרה בקידוח אשדוד 3a בשטח רישיון "שרית" בשבועות הקרובים.



עם זאת, גורמים המקורבים לקידוח, טוענים כי אין שום שינוי בלו"ז הקידוח והוא ממשיך להתנהל כמתוכנן. עוד הם טוענים, כי השותפות ידווחו רק באירועים מהותיים. ב-27 ביוני הודיעו השותפות בשרית - לפידות חלץ (57.5%), (22.5%), (10%), והזדמנות ישראלית (10%) – כי החלו בקידוח, שצפוי להמשך כשלושה חודשים ועלותו נאמדת ב-2.5 מיליון דולר.



שרית אינו רישיון חדש. כבר משנות ה-70 הפיקו מבארות 2 ו-5 נפט במשך כ-20 שנה, עד לנטישתן מפאת חוסר כדאיות כלכליות לאחר הפקת יותר מ-200 אלף חביות נפט נקי. הקידוח ננטש מכיון ועלויות הפקת הנפט היו גבוהות, ומחירי המכירה של הנפט היו נמוכים.



היום, מנסות השותפות לבדוק בשנית את כלכליות הקידוח, בשל שני שינויים מהותיים שהתרחשו מאז: ראשית, טכנולוגיית ההפקה השתפרה, שנית, מחירי המכירה של הנפט הגולמי עלו ברמה עולמית. כך שהשותפות מקוות שמה שהסתבר כלא כלכלי בעבר יניב רווחיות בעתיד, גם אם התקווה לכמויות גדולות אינה עזה.



הטכנולוגיה החדישה, שהשתפרה ב-10 השנים האחרונות, מתבטאת בציוד ובאפשרות לבצע קידוח אלכסוני, שעלותו גם גבוהה יותר: במקום לחדור למאגר מהנקודה הגבוהה ביותר כלפי מטה, לקדוח באלכסון, בזוויות הנשלטות על ידי המקדח. בקידוח a3 התבצע עד כה פתיחת הקידוח האנכי משנות ה-70. בשבוע הבא, צפויה מפעילת הקידוח לפידות לסובב את זווית המקדח ולהתחיל בביצוע השלב האלכסוני. שכבת המטרה הינה בעומק של 2,600 מטר.



שרית הינו חלק משדה חלץ הוותיק בדרום, שהפיק מ-1955 ועד היום כ-17 מיליון חביות - כמות קטנה ולא משמעותית. לאורך השנים פחתה כמות הנפט שהופקה מהשטח, המאגר נוצל כמעט לחלוטין ורוב השטח הוחזר למדינה. השותפות החלו בביצוע קידוח אלכסוני תחת השם אשדוד 3 לכיוון מאגר הנפט שהתגלה בבארות אשדוד 2 ו-5 בשנות ה-70. אם לא יימצא בקידוח נפט, ייבחן ביצוע קידוח אלכסוני נוסף, אשדוד 3b, מאותו קידוח נטוש. הקידוח צפוי להסתיים בסוף ספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully