וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבית המשכנתאות בארה"ב בשפל שבוע 10 ברציפות; ירדה ל-4.36%

סוכנויות הידיעות

26.8.2010 / 17:35

פרדי מאק: נפילה במכירות הבתים בארה"ב עוררה חשש כי שוק הדיור יכביד על התאוששות הכלכלה



הריבית על המשכנתאות בארה"ב ירדה לרמתה הנמוכה ביותר מעולם, זה השבוע העשירי ברציפות, מסרה היום ענקית המשכנתאות פרדי מאק. הריבית על המשכנתאות ל-30 שנה, הנחשבת למשכנתא הסטנדרטית בארה"ב, ירדה בשבוע החולף לרמה של 4.36% - הרמה הנמוכה ביותר מאז החלה פרדי מאק לפרסם נתון זה בשנת 1971 - לעומת 4.42% בשבוע הקודם. בשבוע המקביל בשנה שעברה עמדה הריבית כל רמה של 5.14%.



"מכירות בתים קיימים נפלו ביולי ב-27%, בשעה שמכירות בתים חדשים צנחו ב-12% לשפל של כל הזמנים, והדבר עורר חששות בשוק כי שוק הדיור עלול להכביד על התאוששות הכלכלה", אמרה סגנית הכלכלן הראשי של פרדי מאק, איימי קאטס.



"עקב כך, התשואה על האג"ח הממשלתיות הארוכות נפלו לרמה הנמוכה ביותר מאז ינואר 2009, ואיפשרו בכך לריבית על המשכנתאות לרדת השבוע לשפל חדש. עם זאת, מרבית ההאטה במכירות הבתים היתה צפויה בשל סיום תוכנית הממשל להחזרי מס לרוכשי בתים, אשר הגבירה את רכישות הבתים במחצית הראשונה של השנה", הוסיפה קאטס.



ריבית השפל על המשכנתאות בארה"ב באה רקע נתונים עגומים על מצבו של שוק הדיור האמריקאי שפורסמו ביומיים החולפים. מכירות הבתים החדשים בארה"ב נפלו בחודש יולי בשיעור חד מהצפוי לקצב השנתי הנמוך מעולם, כפי שמסר אתמול משרד המסחר האמריקאי. מכירות הבתים החדשים נפלו ב-12% לעומת חודש יוני, לקצב מכירות שנתי של 276 אלף בתים - קצב המכירות הנמוך ביותר מאז החל משרד המסחר לפרסם נתון זה בשנת 1963.



כלכלנים צפו כי המכירות יישארו ללא שינוי לעומת החודש הקודם, בקצב שנתי של 330 אלף בתים. לעומת חודש יולי 2009 נפלו מכירות הבתים ב-32.4%. נתוני חודש יוני תוקנו כלפי מטה לעלייה של 12.1% - לעומת זינוק של 23.6% שעליו דווח במקור.



המחיר החציוני של בתים חדשים בארה"ב נפל ביולי ב-4.8% - לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת, לרמה של 204 אלף דולר - רמתו הנמוכה ביותר מאז שלהי שנת 2003. המחיר הממוצע נפל באותה התקופה ב-13.2% לקצב מכירות שנתי של 235,300 דולר.



מכירות הבתים החדשים ירדו ביולי בכל אזורי ארה"ב, כאשר הנפילה החדה ביותר - בשיעור של 25% - נרשמה במערב ארה"ב. איגוד סוכני הנדל"ן (nar) מסר שלשום כי מכירות בתים קיימים נפלו בחודש יולי לשפל של 15 שנים. מכירות בתים קיימים צללו בחודש שעבר ב-27.2% - הנפילה החדה מעולם ובשיעור כמעט כפול מהתחזיות - לקצב מכירות שנתי של 3.83 מיליון בתים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully