וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלום שמחון: "בענף החלב קיים פוטנציאל לא ממומש של כ-70 מיליון ליטר בשנה"

עמירם כהן

26.8.2010 / 17:59

לדבריו, המנוע לצמיחת ענף החלב טמון בהתמקדותך ביצוא



"בענף החלב בישראל קיים פוטנציאל ייצור בלתי מנוצל של כ-5% שניתן לנצלו", כך אמר היום שר החקלאות, שלום שמחון, בישיבת הנהלת מועצת החלב. לדבריו, יעילות ייצור החלב של הפרה הישראלית היא הגבוהה בעולם, ועל כן החלב הישראלי ומוצריו מסוגלים להתחרות בהצלחה בשוקי העולם ביצרני החלב האירופאים, על אף שאלה נהנים מסבסוד שהיצרן הישראלי לא נהנה ממנו.



מהמידע שהגיע למשרדו עולה, כי חלק מהמחלבות הגדילו בשנים האחרונות את יצוא מוצרי חלב, בעיקר גבינות, בשיעורים משמעותיים ותנובה, המחלבה הגדולה בישראל, דיווחה על עלייה של 30% ביצוא.



"ענף החלב צומח בקצב של כ-2% אחוז בשנה - צמיחה הנחשבת רחוקה ממיצוי פוטנציאל הייצור הנאמד ב-7% לשנה. משמעות הדבר שיש בענף כושר ייצור בלתי מנוצל של כ-70 מיליון ליטר חלב לשנה. משרד החקלאות מוכן להיות שותף במהלך ארוך טווח של היצרנים והמחלבות למימוש הפוטנציאל הזה ולהגדלתו", אמר שמחון. "פיתוח שוקי יצוא למוצרי החלב של ישראל עשוי להוות מנוע צמיחה עיקרי לענף". שמחון הוסיף, כי בהנחה שהתנאים הפוליטיים יעודדו בשנים הקרובות את עליית רמת החיים ברשות הפלשתינאית, עשוי להתפתח ברשות שוק משמעותי למוצרי חלב מישראל.



לדברי מנכ"ל התאחדות מגדלי הבקר, יעקב בכר, המחלבות מדווחות על מחסור מתמשך בחלב, שהיצרנים לא מצליחים לספק להן עד כדי "קריסת היצור". לדבריו, יש סימני שאלה האם יצור החלב ברפתות יוכל לספק את הדרישה במחלבות בחודש הבא, ומכל מקום, יש לפעול לתכנון הייצור בשנה הבאה, כך שמכסות יצור החלב יוגדלו ב-70-60 מיליון ליטר.



לדברי בכר, הסיבה העיקרית להיעדר יכולתם של היצרנים לעמוד בתכנית הייצור טמונה בקיץ החם שגרם לנסיגה דרמטית בתנובת החלב של הפרות בשבועות האחרונים. על פי נתוני משרד החקלאות ב-2010היקף ייצור החלב בישראל צפוי להגיע ל-1,280 מיליון ליטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully