וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרווח הנקי של בריטיש ישראל צנח ב-52% ל-66 מיליון שקל ברבעון השני

מיכאל רוכוורגר

26.8.2010 / 19:53

הוצאות המימון הסתכמו במחצית הראשונה של השנה ב-150.2 מ' ש', לעומת כ-89.5 מ' ש' בתקופה המקבילה אשתקד



חברת , שבשליטת ליאו נואי ובניהולו של עמיר בירם, סיימה את הרבעון השני של השנה עם ירידה של כ-52% ברווח הנקי לכ-66 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד.



את המחצית הראשונה של השנה סיימה בריטיש עם ירידה של 15% ברווח הנקי לכ-182 מיליון שקל לעומת התקופה המקבילה אשתקד.



הירידה ברווח נובעת בעיקר מכך שהוצאות המימון נטו של בריטיש הסתכמו במחצית הראשונה של השנה כ-150.2 מיליון שקל, לעומת כ-89.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. זאת בשל הכנסות מימון בהיקף חריג שנרשמו בתקופה המקבילה בשנה שעברה.



כמו כן, במהלך הרבעון השני לא רשמה החברה הכנסות אחרות, בעוד שבתקופה המקבילה אשתקד נרשמו הכנסות נוספות ורווח של כ-71 מיליון שקל בגין עסקת המיזוג עם טמרס נדל"ן ומהקצאת המניות בחברת הנכס המחזיקה במתחם בילו סנטר ורכישת 50% בקניון גבעת שמואל על ידה. כמו כן, בתקופה המקבילה ב-2009 גדל הרווח הנקי עקב ביטול מיסים נדחים.




בעקבות התוצאות תחלק החברה לבעלי מניותיה דיבידנד של כ-20.7 מיליון שקל. זאת בהמשך לחלוקת דיבידנדים בשווי 41 מיליון שקל מתחילת השנה במסגרת המדיניות לחלוקת דיבידנד מינימלי לשנת 2010. בהתאם למדיניות צפויה החברה לחלק לבעלי המניות דיבידנד בהיקף של כ-83 מליון שקל, שיחולק ב-4 תשלומים רבעוניים.



בשורה העליונה רשמה בריטיש צמיחה של כ-7% בהכנסות מהשכרה, ניהול ואחזקה של נדל"ן להשקעה, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לכ-181.3 מיליון שקל. את המחצית הראשונה של השנה סיימה החברה עם עלייה של כ-14% בגין סעיף זה, לעומת התקופה המקבילה ב-2009 לכ-363 מיליון שקל.



הגידול נבע מרכישתם של נכסים חדשים (קניון הגבעה בגבעת שמואל וכן נכסי טמרס נדלן ואירוס הגלבוע שמוזגו לתוך בריטיש ישראל) וכן משיפור בהכנסות ובביצועים מנכסים קיימים.



סך ההכנסות של החברה צמחו ברבעון השני בכ-26% לכ-279 מיליון שקל. הגידול בסך ההכנסות נבע בין השאר בשל שערוך חיובי של נדל"ן להשקעה בכ-96 מיליון שקל, לעומת כ-48 מיליון שקל ברבעון המקביל. סך ההכנסות במחצית צמחו בכ-46% לעומת התקופה המקבילה אשתקד לכ-480 מיליון שקל.



ה-noi (רווח תפעולי מהשכרת נכסים) ברבעון השני עלה בכ-15% לכ-133 מיליון שקל. ה-noi במחצית הראשונה של השנה צמח ב-22% לכ- 263 מליון שקל.



העלייה נובעת בעיקר כתוצאה מרכישות של נכסים בשנת 2009, וכן בעקבות שיפור בביצועים התפעולים של הנכסים שבבעלותה. ה–noi מנכסים קיימים (same property noi), כלומר נכסים שהיו בידי החברה הן השנה והן בתקופה המקבילה בשנה שעברה, עלה ברבעון השני בכ-8.3% לכ-124.3 מיליון שקל.



ה-ebitda (רווח תפעולי תזרימי) של בריטיש צמח ברבעון השני בכ-14.6% לכ-125 מיליון שקל. את המחצית הראשונה של השנה סיימה החברה עם צמיחה של כ-22% ב-ebitda, לעומת התקופה המקבילה, לכ-248 מיליון שקל.



הונה העצמי של החברה, המיוחס לבעלי המניות, נאמד נכון לסוף יוני 2010 ב-1.9 מיליארד שקל, כך שהיחס בין החוב נטו לסך שווי הנדל"ן להשקעה עמד על כ-67.5%.נכון לסוף יוני 2010, בקופתה של בריטיש ישראל היו מזומנים, שווי מזומנים, השקעות לזמן קצר, הלוואות ופיקדונות לזמן קצר בסך של כ-757.5 מיליון שקל.



תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת הסתכם במחצית הראשונה של 2010 בכ-100.6 מיליון שקל - גידול של כ-28% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. יתרת הנדל"ן להשקעה עמד ב-30.6.10 על כ-7.8 מיליארד שקל, לעומת כ-7.5 מיליארד שקל ביום 31.12.2009. העלייה ביתרת הנדל"ן להשקעה נובעת בעיקרה מהשקעות בנכסים בפיתוח ומעליית ערכם של נכסי הנדל"ן שבבעלות בריטיש.



טל גינזבורג, סמנכ"ל הכספים של בריטיש ישראל ציין כי: "השיפור בפעילות החברה משתקף גם ברבעון השני של השנה. אנו צומחים בפעילות הליבה באמצעות רכישת נכסים ובאמצעות השבחה, שיפור והרחבת נכסים קיימים. במהלך הרבעון האחרון רכשנו 50% מהזכויות בקניון באר שבע, ואנו מחפשים כל העת הזדמנויות חדשות להרחבת פורטפוליו הנכסים. לצד זאת אנו שמים דגש על נזילות גבוהה בחברה ולאחרונה אף השלמנו בהצלחה הנפקת אגרות חוב בריבית אטרקטיבית. אנו מעריכים, כי תחילת תרומה של פרויקטים הנמצאים בימים אלה בהקמה יביאו להמשך שיפור בביצועים התפעולים של החברה ולהצפת ערך לבעלי המניות".



בריטיש ישראל מתמחה באחזקה, ניהול והשכרה של נכסים מניבים, בעיקר מרכזי מסחר ומשרדים. בבעלות החברה למעלה מ-25 נכסים, בשטח כולל של למעלה מ-450 אלף מ"ר (חלק החברה), שמצאים במיקומים אסטרטגיים ברחבי הארץ. הנכסים הבולטים שבבעלות החברה הם: גרנד קניון בחיפה, קניון רחובות, הקניון הגדול בפ"ת (אבנת), פארק אזורים בפתח-תקוה, בילו סנטר, קניון השרון, קניון לב אשדוד ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully