וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים: "שוק המניות בארה"ב יתמוטט כמו מגדל קלפים; S&P 500 יצנח ב-60%"

סוכנויות הידיעות

26.8.2010 / 21:00

הכלכלן דיויד רוזנברג: "ארה"ב לא נמצאת בסתם מיתון - זה שפל כלכלי גדול"



האסטרטג אלברט אדוארדס מהבנק סוסייטה ז'נרל, העריך כי מדד המניות s&p 500 בארה"ב צפוי לצנוח לרמה של 450 נקודות - נפילה של כמעט 60% לעומת רמתו הנוכחית, מכיוון שהתנאים הכלכליים בארה"ב "הרבה יותר גרועים" מאלו שהיו בעשור האבוד של יפן, כך דיווח אתר חדשות הפיננסים מרקטווץ'.

"עדיין יש יותר מדי תקווה מסביב. עד שתתחלף המנטרה של "מניות לטווח אורך" במנטרה "אג"ח בכל מחיר", לא יושלם המסע שלנו דרך עידן הקרח", כתב אדוארדס בדו"ח למשקיעים. "השוק המבני הדובי עדיין לא הגיע לסופו. זה זמן שאנחנו טוענים שתהליך הוצאת האוויר מהבועה יסתיים רק כאשר מחירי המניות ייהפכו למאוד זולים ובאוויר תהיה תלויה תחושת בחילה מהשקעה במניות", הוסיף. אדוארדס צופה כי התשואה על האג"ח הממשלתיות האמריקאיות ל-10 שנים עתידה לרדת לטווח של 1.5%-2%.



"עד כה, הצליח שוק המניות להתנער מנתוני המקרו החלשים הרבים שפורסמו, ולא הצטרף למגמה שכבר קיימת בשוק האג"ח. עם זאת, שוק המניות יתמוטט כמו בניין קלפים ברגע שמדד מגזר הייצור של ism יירד מתחת לרמה של 50 נקודות לרמות שמשקפות מיתון, והדבר צפוי להתרחש בחודשים הקרובים", אמר אדוארס.



הכלכלן דיויד רוזנברג סיפק אף הוא היום תחזית עגומה לכלכלת ארה"ב. "החולשה הכלכלית הנוכחית היא שפל כלכלי, ולא סתם עוד איזה סוג של מיתון", העריך היום רוזנברג, לשעבר הכלכלן הראשי לצפון אמריקה של מריל לינץ', וכיום הכלכלן והאסטרטג הראשי של חברת ההשקעות גלסקי שף.



"במהלך המיתון של השנים 1933-1929 נרשמו שישה זינוקים רבעוניים בתוצר המקומי הגולמי (gdp) בשיעור ממוצע של 8%", כתב רוזנברג, והוסיף כי ייתכן שההיסטוריה חוזרת על עצמה במיתון הנוכחי. "אם אתם סופרים, אז ודאי שמתם לב שהיו לנו ארבעה רבעונים של צמיחה ריאלית בתמ"ג, וכי העלייה הממוצעת היא בשיעור של 3% בלבד", כתב רוזנברג, אשר מזהיר מזה זמן מפני מיתון חוזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully