וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל קרן האג"ח הגדולה בעולם: "סיכוי של יותר מ-25% לדפלציה בארה"ב"

סוכנויות הידיעות

26.8.2010 / 21:27

"נתוני האבטלה שיצאו היום עדיין מצביעים על כך שהכלכלה מאבדת מתנופתה", אמר מוחמד אל-עריאן בראיון ל-CNBC



מוחמד אל-עריאן, מנכ"ל קרן האג"ח הגדולה בעולם, פימקו, העריך כי נתוני האבטלה החיוביים שפורסמו היום בארה"ב עדיין מצביעים על כך שהכלכלה מאבדת מתנופתה, וכן כי קיים סיכוי של לפחות 25% להיווצרות מצב של דפלציה בארה"ב.



"הנתונים שפורסמו היום מצביעים על שיפור, אך לא על כך שהמצב טוב. הם עדיין מצביעים על כך שהכלכלה מאבדת תנופה", אמר אל-עריאן, המשמש כמנכ"ל פימקו ביחד עם מייסד הקרן, ביל גרוס, בראיון לערוץ הטלוויזיה cnbc.



"גורם אחד לנהירה לאג"ח הוא החשיפה המוגברת אליהן. אולם הבועה בשוק האג"ח מצביעה על ריביות נמוכות, צמיחה כלכלית נמוכה ואינפלציה נמוכה, וזה המצב בו אנחנו נמצאים. אם אתה מאמין שהולכת להיות דפלציה, אז המחירים בשוק האג"ח עדיין זולים. אבל אם אתה מאמין שצפויה התאוששות חזקה ואינפלציה, אז הם יקרים", אמר אל-עריאן. "הסיכון לדפלציה הוא כ-25% ואולי יותר מכך", הוסיף.



מוקדם יותר היום מסר משרד העבודה האמריקאי כי מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב ירד בשבוע שעבר ב-31 אלף, ירידה ראשונה זה ארבעה שבועות, לרמה של 473 אלף. כלכלנים צפו ירידה מתונה יותר במספר התביעות לרמה של 490 אלף.



עם זאת, הממוצע הארבע-שבועי הפחות תנודתי עלה לרמה של 486,750 - רמתו הגבוהה ביותר מאז חודש נובמבר - לעומת רמה של 483,500 בשבוע הקודם. משרד העבודה גם תיקן כלפי מעלה את נתוני השבוע הקודם ל-504 אלף - המספר הגבוה ביותר זה תשעה חודשים - לעומת 500 אלף תביעות שעליהן דווח במקור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully