וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לציפיות, וול סטריט נסגרה בירידות

ניר צליק

26.8.2010 / 23:16

נתוני תביעות האבטלה המעודדים לא הצליחו למשוך את הבורסה למעלה והמסחר בוול סטריט נסגר בירידות קלות. דאו ג'ונס ירד ב-0.7%, הנאסד"ק החסיר 1.1%

המסחר בוול סטריט הסתיים בירידות שערים למרות נתוני תביעות האבטלה הראשוניות הטובים מהצפוי. דאו ג'ונס נחלש ב-0.7% ל-9,986 נקודות, נאסד"ק החסיר 1.1% ל-2,119 נקודות ו-S&P 500 ירד ב-0.8% ל-1,047 נקודות.

בזירת המקרו, נתוני תביעות האבטלה הראשוניות הראו ירידה חדה מהצפוי לרמה של 473 אלף תביעות ראשוניות בשבוע שעבר, כאשר האנליסטים חזו כי מספרן בשבוע שעבר עמד על 495 אלף תביעות, לעומת 500 אלף תביעות לפני שבועיים.

משקיעים צפויים לעמוד בפני חדלות פירעון על אג"ח ממשלתיות בשל הזדקנות אוכלוסיות של מדינות וקשיים של ממשלות להגדיל את הכנסותיהן ממסים, לפי אנליסטים של מורגן סטנלי, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג. "ממשלות צפויות לגלגל הפסדים על חלק מבעלי העניין שלהן", כתב האנליסט ארנו מארה, ממשרדי מורגן סטנלי בלונדון, בדו"ח למשקיעים שפירסם היום. "השאלה אינה האם הם יפרו חלק מההבטחות שלהם, אלא מתי הם יפרו את ההבטחות, ואיזה צורה עתידה ללבוש חדלות הפירעון". לדבריו, משבר החוב הממשלתי הוא גלובלי, "ועדיין לא הסתיים".

מנכ"ל אינטל נגד אובמה

ענקית המחשבים דל (-0.3%, 11.75), העלתה היום את הצעת הרכש שלה עבור חברת התוכנה ואחסון המידע 3Par ב-33%, מעל הצעת הרכש של HP שהגישה הצעה מתחרה בשבוע שעבר. דל הודיעה כי 3Par הסכימה להצעת הרכש, המעריכה את שווייה ב-1.6 מיליארד דולרים. במסגרת העסקה, דל תרכוש את 3Par תמורת 24.3 דולר למניה - לעומת הצעת HP לרכוש את החברה תמורת 24 דולר למניה והצעתה הקודמת של דל לרכוש את החברה תמורת 18 דולר למניה.

מנכ"ל ענקית השבבים האמריקאית אינטל (-1.62%, 18.18), פול אוטליני, תקף בחריפות את מדינות ממשל אובמה, אותה הגדיר בתור עוינת למגזר העסקי, וסיפק תחזית עגומה לעתיד מגזר הטכנולוגיה בארה"ב. "אם לא יחול שינוי במדיניות הממשל, הדבר הגדול הבא לא יומצא בארה"ב, ומשרות חדשות לא ייווצרו כאן", אמר אוטליני במסגרת מפגש שנערך בפורום אספן של המכון למדיניות טכנולוגית (TPI), כך דיווח אתר חדשות הטכנולוגיה CNET.

ענקית האלקטרוניקה האמריקאית אפל (-1.07%, 240.28) חיזקה אמש את ההערכות כי צפוי בשבוע הבא שדרוג של קו נגני המדיה אייפוד, ואולי אף של ממיר אפל טי.וי, לאחר שהחברה שלחה לתקשורת הזמנות לאירוע שתערוך החברה בסן פרנסיסקו ביום רביעי הבא, ה-1 בספטמבר.

וול-מארט, רשת הקמעונות הגדולה בעולם, הגישה ביום רביעי ערעור לבית המשפט העליון על ההחלטה לאשר את תביעת האפליה התעסוקתית הגדולה ביותר בהיסטוריה האמריקאית, הכוללת למעלה ממיליון נשים עובדות – בהווה ובעבר – בוול-מארט וברשת הבת סאמ'ס קלאב. שנים לאחר הגשת התביעה המקורית, הנושא שיעמוד בפני בית המשפט העליון לא יהיה האם התקיימה אפליה, אלא האם קבוצה של יותר ממיליון איש יכולה בכלל להגיש תביעה מרוכזת שכזו באמצעות תביעה ייצוגית, בניגוד להגשת תביעות פרטיות או בקבוצות קטנות יותר.

במניות הישראליות, סלקום (-1.59%, 27.78) דיווחה ברבעון השני על רווח נקי של 326 מיליון דולר, עלייה של 17% מול הרבעון המקביל. 310 מיליון שקל יחולקו כדיבידנד: 3.13 שקל למניה. סלקום דיווחה על EBITDA, רווח תפעולי בניכוי פחת והפחתות של 682 מיליון שקל, שיפור בנתון מהרבעון המקביל של 7%.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully