וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טאון האוס אירופי בהדר יוסף

רנית נחום-הלוי

27.8.2010 / 7:08

בתנועה



שם: יולי כהן (54)

עיסוק: יוצרת קולנוע דוקומנטרי ומרצה



מצב משפחתי: גרושה פלוס שתיים - סתיו ושרה גרשטל



איזה בית את מוכרת? "אני מוכרת דירה אמצעית מתוך רביעייה חד קומתית ברחוב קהילת ורשה בשכונת הדר יוסף בתל אביב.



"את הדירה קניתי עם בעלי לשעבר, ב-1988. בזמנו, המקום שימש מחסן משקאות של מסעדה במעוז תל אביב. לאחר שהרסנו את הדירה המקורית, באישור עיריית תל אביב, בנינו מהיסודות את דירתנו בתכנון האדריכל ליאופולד גרשטל ז"ל, אביו של בן זוגי לשעבר. הדירה כוללת כיום שלוש קומות עם גג רעפים הפונה לגינה ציבורית, והמבנה מזכיר טאון האוס באירופה.



"הדירה בשטח של 150 מ"ר בנוי. בקומת הקרקע ישנם סלון, פינת אוכל, מטבח ווטרינה הפונה לחצר האחורית. בקומה הראשונה שני חדרי שינה, פינת טלוויזיה, שני חדרי, שירותים ואמבטיה. בעליית הגג, שני חדרים המשמשים כיום חדר עבודה וחדר שינה.



"בדירה שני כיווני אוויר, מזרח ומערב, וכן חלון בגג. יש מזגן ותנור שפועל על סולר עם מיכל בגינה, שמחמם מצוין וניתן בחורף גם לבשל עליו.



"מאז שנכנסנו לגור בדירה ב-1990 לא שיפצנו אותה. כיום ניתן להשיג אישור מהעירייה, בהתאם לתיק מידע ופגישה עם מהנדסת האזור, להגביה את הגג ביותר ממטר, ולפתוח חלק מהגג למרפסת שתפנה לגינה הציבורית".



השכונה: "שכונת הדר יוסף, הממוקמת בצפון מזרח העיר, מצפון לנחל הירקון, הוקמה בשנות ה-50. על אף שהשכונה עברה שיפורים ושדרוגים שונים, שהביאו לכניסת אוכלוסייה חדשה, עד היום נותרו בה חלקים ששמרו על הצביון ישן, כמו חנות תיקון האופניים של דהרי, מכולת שכונתית, ירקן, דואר ופלאפל".



"שכונת הדר יוסף, בשל מיקומה, נהנית כיום מכל השירותים האפשריים. השכונה קרובה לשכונת רמת החיל, שבה נמצא מרכז היי-טק ותעסוקה גדול ולצדו שלל מסעדות מעודכנות ומקומות בילוי. כמו כן, בצד הדרומי של השכונה, על גדות הירקון, נמצאים מגרשי טניס ואיצטדיון ואיגוד האתלטיקה הישראלי.



"במרחק הליכה ברגל או במרחק נסיעה קצרה ניתן ליהנות משירותים ואתרים רבים: בית הספר היסודי דוד ילין, מתנ"ס, סניפים של קופות חולים, בתי כנסת, בית חולים אסותא שעבר לאזור, פארק הירקון, מרכז תל אביב, חוף הצוק וחוף תל ברוך".



"השכונה מאופיינת במבני מגורים בני שתי קומות בדרך כלל, עם שמונה משפחות בכל בניין. חלקה החדש יותר של הדר יוסף נבנה משנות ה-70 וכולל מבני מגורים בני 7-12 קומות. בין היתר, גובשו כמה תוכניות לפרויקטים של התחדשות עירונית בשכונה.



"לשכונה צירי תנועה מרכזיים ולא מורגשת בה מצוקת חניה, אף שרוב המשפחות מחזיקות בשני רכבים.



"השכונה, שקלטה בראשיתה בעיקר אוכלוסיית עולים משנות ה-50 מתימן, מרוקו ועיראק, מושכת כיום אוכלוסייה חזקה בגלל פיתוח שנעשה במקום וסמיכותה לאתרים מרכזיים. חלק מהתושבים הוותיקים עדיין גרים בשכונה, אך לצדם, החל בשנות ה-80 המאוחרות, נכנסה אוכלוסייה חדשה, אמידה יותר ומשכילה, של אנשים שחיפשו בית עם גינה בצפון תל אביב. ההגירה של אוכלוסייה חזקה לשכונה יחד עם שיפורים שנעשו בתשתיות של המקום, הביאו לעליית מחירי הנכסים".



מחיר מבוקש: 2.95 מיליון שקל



איך קבעת את המחיר? "נפגשתי עם מתווכים וכן בדקתי באתרי מכירות באינטרנט כמה מבקשים על נכסים דומים למכירה. למרות שאין דירות כאלה, ראיתי כי על דירת 150 מ"ר עם חמישה חדרים מבקשים 3 מיליון שקל וצפונה".



למה החלטת למכור את הנכס? "לפני שש שנים נפרדתי מבן זוגי ונשארתי לגור עם הבנות בבית שבנינו. מאז אני רוצה למכור, אך עד היום לא בשלו התנאים. כיום התנאים בשלו, ולכן הבית גם לא יוצע להשכרה".



באיזה נכס את מעוניינת, והיכן? "אנחנו מתעניינים בצפון יפו, קרוב לים".



מה מועד הפינוי? גמיש.



האם תתפשרי במחיר? "בגבול הטעם הטוב, לרציניים בלבד"



לפרטים נוספים: יולי - 3217813-052

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully