וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדשא הירוק של השכן

מאת רנית נחום-הלוי

27.8.2010 / 7:08

מדד השכונה שכונת הגולף בקיסריה



>> שכונת הגולף בקיסריה התחילה את דרכה תחת השם שכונת 13 המזרחית. בימיה הראשונים בתחילת העשור, השכונה לא נחשבה למבוקשת בגלל מיקום בעייתי, בסמוך לכביש החוף והרחק מהים. ואולם מאז החל שיווק השכונה להתבסס על מגרש הגולף הסמוך, שעבר שדרוג משמעותי, מחירי הנכסים בשכונה זינקו.



מיקום:

שכונת הגולף בקיסריה ממוקמת בחלקו הדרום-מזרחי של היישוב, מערבית לכביש 2 ומזרחית למגרש הגולף. השכונה תחומה בין רחוב רוטשילד ממערב, כביש 2 ממזרח, רחוב טופז מדרום ורחובות נגה והשמים מצפון.



היסטוריה:



שכונת הגולף בקיסריה היא גלגולה הנוכחי של שכונה 13 המזרחית, שהחלה להיבנות בתחילת העשור. עד השנים האחרונות השכונה נחשבה לקשה ביותר לשיווק בגלל נתוניה: היא ממוקמת במזרח קיסריה ובסמיכות לכביש החוף. ואולם בחמש השנים האחרונות חל שינוי, לאחר שהחברה לפיתוח קיסריה החליטה לבסס את האסטרטגיה השיווקית שלה על פיתוח מגרשי הגולף הסמוכים לשכונה. הפיתוח נעשה בתכנון אדריכל מגרשי הגולף מהמובילים בעולם, פיט דאי. המהלך הצליח, וכיום, מחירי הנכסים נקבעים לפי הקרבה למגרשי הגולף.



תכנון ובנייה:



בשכונה 382 מגרשים, שרובם שווקו בשלבים שונים וכיום נותרו כ-60 מגרשים בלבד. כ-150 מהמגרשים כבר אוכלסו. השכונה מחולקת כך ששליש מהמגרשים הם בשטח של 1-1.2 דונמים, ונבנו עליהם וילות פאר בשטח של 600-700 מ"ר בנוי. שני שלישים מהמגרשים קטנים יותר, בשטח של 600-700 מ"ר, והוקמו עליהם וילות בשטח של 300-400 מ"ר בנוי.



מוסדות ציבור:



מספר מוסדות הציבור בשכונה מצומצם בשלב זה, עד להשלמת הפיתוח. בשכונה בתי כנסת, גני ילדים, סקייט פארק ועתודות קרקע נוספות המתוכננות לבנייה של מוסדות ציבור ומרכז מסחרי שישרת את השכונה. השכונה נשענת בין היתר על מוסדות הציבור הרבים הקיימים בקיסריה, ובין השכונות מופעלים שאטלים לשימוש התושבים ללא תשלום.



אוכלוסייה:



בהתאם לרמת התכנון והבנייה, גם האוכלוסייה בשכונה השתנתה. בשלבים המוקדמים הגיעו משפרי דיור מאזור חדרה, נתניה, חיפה, תל מונד וגוש דן, שרכשו מגרשים בשטח של כ-600 מ"ר תמורת כמיליון שקל בלבד. כיום, עם עליות המחירים ופיתוח השכונה לכיוון מגרש הגולף, נוהרת למקום אוכלוסייה אמידה מאוד, שיכולה להרשות לעצמה לרכוש מגרש בשטח של דונם במחיר של 8-10 מיליון שקל.



דינימקת מחירים:



השיווק של השכונה החל לפני כשמונה שנים, בין היתר לבנים ממשיכים, תושבי קיסריה שגרו בשכירות ביישוב. עם זאת, רק לפני כחמש שנים תפס שיווק השכונה תאוצה, והשכונה החלה לרשום עליות מחירים מסחררות. כך, למשל, במארס 2007 דווח על רכישת מגרש בשטח של דונם בקו ראשון לגולף תמורת כ-3.6 מיליון שקל. ארבעה חודשים לאחר מכן נמכר מגרש דומה ב-4.6 מיליון שקל. מאז המשיכו המחירים לעלות וכמעט הכפילו את עצמם. קרבה למגרש הגולף מעלה את מחירי המגרשים בשיעור של 40%-50%.



רבים זיהו את פוטנציאל השכונה, לא רק בגלל הקרבה לאתר הגולף אלא גם בשל הקרבה לתל אביב, עם פתיחת עורקי התחבורה הראשיים, שדרוג קו הרכבת למקום ופיתוח אזור התעשייה וההיי-טק בקיסריה.



"אנשים רבים אוהבים את השכונה ולכן הם נוהרים אליה", אומרות המתווכות אירית לוי ואיילת הלפרין מסוכנות caesarea 4 u, "המחירים עלו בהדרגה בשנים האחרונות, תוך התעלמות כמעט מוחלטת ממשברי נדל"ן בשוק מגורי היוקרה בישראל".



בית בשטח של כ-300 מ"ר על מגרש בשטח של כ-600 מ"ר נמכר לפני כשנתיים תמורת 4 מיליון שקל בממוצע. נכון להיום בתים כאלה נמכרים ב-5.5 מיליון שקל בממוצע.



מגרש בשטח של כדונם בקו ראשון לגולף נמכר ב-2005 תמורת 2.3 מיליון שקל בממוצע. ב-2007 נמכר מגרש דומה תמורת 4.5 מיליון שקל בממוצע, וכיום המגרשים האלה נמכרים תמורת 8-10 מיליון שקל.



וילות בקו הראשון לגולף, כ-600 מ"ר בנוי על שטח של דונם, נמכרו ב-2007 תמורת 8.4 מיליון שקל בממוצע. נכון להיום בתים אלה נמכרים ב-18 מיליון שקל בממוצע, ואף למעלה מכך.



סייעו בהכנת הכתבה: אירית לוי ואיילת הלפרין מ-caesarea 4 u, והחברה לפיתוח קיסריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully