וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן-דב צריך גרזן

אמיר טייג

27.8.2010 / 7:06

בעלי פרטנר, אילן בן-דב, צריך מנהל חזק שיפטר עובדים ויילחם במשרד התקשורת ובניסיונות להרחיב את התחרות בענף הסלולר. אך יותר מכל הוא צריך אדם שידאג להחזיר את ההלוואה הגדולה שלקח לצורך רכישת החברה. יעקב גלברד שמונה אתמול יידע לספק את הסחורה



>> מעט יותר משנה עברה מאז שאילן בן-דב נכנס למשרדי חברת פרטנר. עתה אפשר לומר בוודאות כי העברת השליטה בחברה הכתומה לא חלפה בשקט, וגרמה לפרטנר את הזעזוע הגדול ביותר בעשר שנות קיומה.

עם כניסתו של בן-דב לחברה היה ברור כי ההנהלה הוותיקה, בראשות דוד אבנר, צפויה לפנות את מקומה. בן-דב הגיע לחברה מצויד ביעקב גלברד, שליווה אותו לאורך כל המכרז לרכישת החברה. בין השניים קיים קשר ארוך שנים, עוד מהתקופה שבה גלברד היה מנכ"ל פלאפון. גלברד הוא אחד האחראים העיקריים להצלחתו הפיננסית של בן-דב: כשעמד בראש פלאפון היתה חברת הסלולר מקבוצת בזק הלקוח הגדול ביותר של בן-דב, יבואן מכשירי הסלולר של סמסונג.



באופן מעט מוזר, גלברד לא מונה למנכ"ל החברה מיד עם כניסתו של בן-דב. יש האומרים כי הסיבה לכך היא הדומיננטיות של דוד אבנר, שלפני כניסתו של בן-דב לפרטנר היה האיש החזק ביותר בחברה.



לפני שבן-דב השתלט על פרטנר, אבנר היה מנכ"ל שפעל ללא התערבות של בעלי הבית, קבוצת האצ'יסון מהונג קונג. הנהלת החברה היתה מורכבת מאנשיו, והיו"ר שמעליו היה דמות שאינה קיימת.



בשלב הראשון עם כניסתו לחברה היה בן-דב לא החלטי. הוא לא נכנס כבעל שליטה דומיננטי, ולא מיהר להסיר את חוסר הוודאות הניהולית שקיימת באופן טבעי עם החלפת השליטה. הוא נתן לאבנר לקדם את אחד מאנשיו, אלי גליקמן, למשנה למנכ"ל - שהיה צפוי להחליפו.



הסיבה לזעזוע הנוכחי היא צירוף של שתי נסיבות. בחודשים האחרונים הגדיל בן-דב את המעורבות שלו בניהול החברה. אם בתחילה הוא היה זקוק לאבנר כדי שיכניס אותו לסוד העניינים, עתה בן-דב מרגיש שהוא כבר יכול להסתדר בלעדיו.



זמן קצר לפני מועד הפרישה המתוכנן של אבנר, באוקטובר הקרוב, בן-דב מרגיש שנוח לו יותר ליטול סופית את מושכות הניהול - ולמנות את אנשיו. גם גלברד, שהיה דירקטור מאז שבן-דב נכנס לחברה, מרגיש עתה נוח יותר לדחוק את אבנר ואנשיו.



במקביל לתהליך זה, פרטנר נכנסת לסביבה עסקית קשה הרבה יותר. נוכח הרפורמות הקרבות בשוק הסלולר, סביבת התחרות הנוחה שאיפיינה את השוק הזה בחמש השנים האחרונות צפויה להפוך לסביבה תחרותית ורגולטורית סוערת.



בן-דב יודע שהוא זקוק למנכ"ל חזק. הוא צריך מנכ"ל אגרסיבי כמו גלברד, בעל ניסיון רב שנים בשוק התקשורת והסלולר. הוא צריך את גלברד שיילחם מול הרגולטורים, כמו שנלחם בבזק. הוא צריך את גלברד שיפטר עובדים, כפי שעשה במסגרת תוכנית ההבראה בבזק מיד לאחר הפרטתה.



אבל בן-דב צריך עוד דבר חשוב מגלברד - הוא זקוק לו כדי שיעזור לו להחזיר את ההלוואה האדירה שלקח על מנת לרכוש את השליטה בחברת הסלולר. הוא צריך איש אמון שיעדיף את טובת בעל השליטה הממונף על פני טובת החברה עצמה, עובדיה, ספקיה ולקוחותיה. גלברד יידע לספק את הסחורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully