וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתרי ההימורים נחסמו לישראלים? לא אם הם משתמשים בדפדפן אופרה

מאת אמיתי זיו

27.8.2010 / 7:06

המשתמשים בדפדפן יכולים לקבל כתובת IP שאינה ישראלית. אופרה פופולרי במיוחד במכשירים סלולריים ובקונסולות משחקים



>> עמדת איגוד האינטרנט הישראלי שפורסמה בשבוע שעבר, על כך שחסימת אתרי הימורים אינה ישימה מבחינה טכנולוגית, מתבררת כנכונה. כל מי שיתקין את הדפדפן אופרה (opera) יוכל לגלוש לאתרי ההימורים החסומים בקלות.



בשבוע שעבר קיבלו ספקיות האינטרנט בישראל הוראה תקדימית, לחסום עבור גולשים ישראלים שורה של אתרי הימורים באינטרנט, רובם ככולם קשורים לפורטלי ההימורים ויקטור צ'נדלר וסטאן ג'יימס. בעקבות ההנחיה אכן נחסמו כל האתרים שברשימה עבור גולשים ישראלים.

בעקבות הוראת המשטרה הוציא איגוד האינטרנט הישראלי נייר עמדה שמביע התנגדות למהלך. האיגוד מנה סיבות משפטיות וטען כי החסימה אינה יעילה מבחינה טכנולוגית: "המרוץ לחסימת אתרים חסר תוחלת. אתרי הימורים שייחסמו יכולים בקלות להחליף את כתובת האינטרנט שלהם (ip address) שנחסמה ובכך לעקוף את החסימה. תחת אתר חסום אחד יימצאו עשרה אחרים".



עורך הדין יהונתן קלינגר גילה כי עקיפת החסימה פשוטה ממה שנהוג לחשוב. לקוחות יכולים להוריד בחינם דפדפן בשם אופרה, ובדפדפן להגדיר מצב גלישה בשם טורבו שמשמעותו שהגלישה עוברת דרך שרתי חברת אופרה. בגלישה במצב טורבו הלקוח מקבל כתובת ip חדשה ועבור אתרים זרים נראה כאילו הוא גולש מפולין. מבדיקה שערכנו, אכן אתרי ההימורים החסומים בדפדפנים אחרים נגישים בגלישה מאופרה.



אופרה הוא דפדפן נישה בעולם המחשבים. על פי נתוני netmarketshare לדפדפן יש נתח שוק עולמי של כ-2.3% בלבד, אך יש לדפדפן נוכחות גבוהה הרבה יותר בסלולר וכן בקונסולות משחק וממירים.



לדברי קלינגר, "כעת ברור מהו האבסורד בפעולה של המשטרה; היא צריכה לבחור אם היא חוסמת את הדפדפן או מחזירה את האתרים. אם היא תשאיר את המצב כך, אז אין כל טעם בחסימה שלה".



ממשטרת ישראל לא נמסרה תגובה לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully