וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנקים הפועלים ולאומי: רמת מחירי המניות נוחה להשקעה לטווח הארוך

ואדים סבידרסקי

27.8.2010 / 9:45

בלאומי ממליצים על מניות הכימיה והמסחר; בהפועלים מעדיפים חברות המחלקות דיבידנד



כלכלני בנק לאומי מעריכים כי בטווח הקצר יתנהל המסחר בתנודתיות וקיימת סבירות שהסנטימנט השלילי בשווקים יימשך, על רקע פרסום נתוני מקרו בחו"ל ולקראת סיום עונת הדו"חות הכספיים בארץ. עם זאת, בהסתכלות ארוכת טווח, למשקיע המוכן לקחת סיכון, רמת המחירים הנוכחית, כפי שהיא משתקפת ברמת המכפילים, נוחה להשקעה, בפרט לאור הציפייה להיוותרות הריבית ברמה נמוכה יחסית.



כמו כן, במבט ענפי, מעריכים בלאומי כי קיימת עדיפות למניות מענפי המסחר והכימיה על פני מניות מענפי המזון, התקשורת והטכנולוגיה. הכלכלנים סבורים כי עם תום חופשת הקיץ ולאחר תקופת החגים צפויים המחזורים לעלות לרמתם הממוצעת, מה שעשוי להביא למתאם גבוה יותר בין השוק המקומי לשווקים בחו"ל.



האנליסטים של בנק הפועלים מעריכים כי שוק המניות המקומי ימשיך להיות מושפע מהתפתחויות מקרו כלכליות בישראל, אך במידה רבה גם מהמגמה שתרשם בשוקי המניות בעולם. בהפועלים סבורים כי רמת הסיכון באפיק המנייתי עודנה גבוהה, אולם רמות המחירים סבירות להשקעה. בבנק ממשיכים לראות בחיוב את ההשקעה במניות בראייה לטווח בינוני וארוך, אך מזהירים כי בטווח הקצר תיתכן עדיין רגישות גבוהה להתפתחויות בשווקים הגלובליים. בהפועלים מעדיפים מניות המאופיינות במדיניות חלוקת דיבידנדים ברורה, חברות הפועלות בענפים דפנסיביים, וכן חברות המוטות לשוק המקומי.



עוד מציינים בהפועלים כי ברמת המיקרו, התמונה החיובית שהתקבלה ממרבית הדוחות שפרסמו החברות לרבעון השני צפויה להמשיך ולתמוך במניותיהן, בעיקר נכון הדבר בחברות שרוב פעילותן מוטה לצריכה הפרטית בישראל. בבנק סבורים כי נתוני החשבונאות הלאומית משקפים כי המשק הישראלי מפגין ביצועים עדיפים על פני מרבית המשקים המערביים, מה שצפוי לתמוך גם בביצועי יתר של הבורסה המקומית על פני שוקי המניות של משקים אלו.



בלאומי מסכמים את השבוע ומציינים כי המסחר בשוק המניות המקומי התאפיין בירידות שערים כאשר האיתנות המרשימה שהפגין לאחרונה השוק המקומי, על רקע נתוני המאקרו המקומיים הטובים, נסדקה מעט. את המימושים הובילו מניות השורה הראשונה, בהובלת סקטור התקשורת ושותפויות חיפושי הגז. גם סקטור הטכנולוגיה המשיך להפגין חולשה יחסית, ואילו במניות הנדל"ן הסנטימנט החיובי נמשך והן בלטו בעליות שערים. בתוך כך, מחזורי המסחר נותרו ברמתן משבוע שעבר והם עמדו בממוצע יומי על כ-1.4 מיליארד שקל, זאת לעומת כ-1.2 מיליארד שקל בשבועיים שלפני כן ובהשוואה לממוצע של כ-1.9 מיליארד שקל מאז תחילת השנה.



כלכלני הפועלים מציינים כי בשבוע הקרוב תבוא לסיומה עונת הדו"חות לרבעון השני 2010 וכי מהדו"חות שכבר פורסמו ניתן לסכם תמונה כללית של הרבעון, אשר הייתה חיובית מאוד בסך הכול, להערכתם.



בשוק הסולידי



כלכלני בנק לאומי מעדיפים את האפיק השקלי על פני זה הצמוד וממליצים להתמקד במח"מ (משך חיים ממוצע) בינוני בשני האפיקים הללו.



בבנק הפועלים סבורים כי אגרות החוב ממשלתיות שקליות בכלל והארוכות בפרט, יוסיפו להיסחר בדומה למגמה בארה"ב ותנודות השערים מעבר לים יקרינו באופן ישיר על שוק האג"ח בישראל. בשל החשש מעליית תשואות אפשרית בארה"ב, ממליצים בבנק להתמקד בהשקעה באג"ח מסוג שחר במח"מ הבינוני ומנגד השקעה בשקלים הארוכים במשקל נמוך לאור פוטנציאל הרווח הקטן הגלום בהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully