וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנוסטרו של דש איפקס רשם הפסד של 8 מיליון שקל ותרם למחיקת הרווח הנקי

ואדים סבידרסקי

27.8.2010 / 11:00

למרות הגיוסים בגמל וקרנות הנאמנות רווח התפעולי ירד ב-2.5% לסך כ-21.8 מיליון שקל



בית ההשקעות דש איפקס פירסם אמש את דו"חותיו הכספיים לרבעון השני של 2010 והציג גידול של 23.5% בהכנסותיו לעומת הרבעון המקביל שהסתכמו בכ-88.5 מיליון שקל. עם זאת, גידול חד בהוצאות גרם לירידה של 2.5% ברווח שנבע מפעילות השוטפת בהשוואה לתקופה המקבילה לסך 21.8 מיליון שקל.



הנוסטרו של בית ההשקעות הפסיד כ-8.3 מיליון שקל בהשוואה לרווח של כ-49 מיליון שקל ברבעון אשתקד, ובכך תרם לצניחה ברווח הנקי לבעלי המניות לסך כ-2 מיליון שקל לעומת כ-57.8 מיליון שקל ברבעון המקביל.



ירידות שערים של ניירות הערך בתיק העצמי של החברה ברבעון השני קיזזו את הרווח מתחילת השנה. כמו כן, בחברה מציינים כי בתקופה המקבילה נרשם רווח חריג מעליות באפיק המניות ואפיק האג"ח באותה התקופה.



לעלייה בהכנסות תרמו קופות גמל המנוהלות על ידי בית ההשקעות וקרנות נאמנות. דמי ניהול הנגבים בגין עבור ניהול אפיק הפנסיוני עלו ב-20% לעומת הרבעון המקביל, הודות לעליית ערך של נכסי הלקוחות וגיוסים משמעותיים בתקופה שלאחר המשבר הפיננסי, ואילו דמי ניהול הנגבים בגין ניהול הקרנות זינקו בכ-41% בעקבות גיוסים בקטגוריות בעלות סיכון גבוה יותר מאשר קרנות כספיות.



גיוסים משמעותיים גררו גם גידול בהוצאות אשר נבעו מתשלומי עמלות הפצה לבנקים, מפיצים ומשווקי קופות הגמל. להוצאות הנהלה במהלך הרבעון השני תרם גם בונוס ליו"ר החברה בסך כ-0.6 מיליון שקל. בניטרול ירידת ערך השקעות נוסטרו, רווחיות החברה מפעילות שוטפת הכניסה כ-12 מיליון שקל לקופת המזומנים, לעומת כ-17.7 מיליון שקל ברבעון המקביל.



במקביל, עידכן דירקטוריון החברה את מדיניות חלוקת הדיבידנד הרבעונית, וקבע כי החברה תחלק לא פחות מ-50% מהרווח נקי מדי רבעון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully