וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברננקי וטרישה יציגו היום תחזיות שונות לכלכלותיהם בכנס השנתי של הבנקים המרכזיים

סוכנויות הידיעות

27.8.2010 / 13:00

הבנק הפדרלי צופה צמיחה נמוכה מהתחזיות בארה"ב בעוד הבנק המרכזי של אירופה צופה צמיחה גבוהה באירופה



יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי ונשיא הבנק המרכזי של אירופה, ז'אן קלוד טרישה, אשר היו מאוחדים בגישתם כאשר נאבקו במיתון העולמי החמור זה שישה עשורים, עלולים להיות חלוקים בגישתם בנוגע לתחזית הנוגעת לכלכלותיהם - כך דיווחה בלומברג.



הפדרל ריזרב בראשותו של ברננקי - אשר העריך כי כלכלת ארה"ב תרשום צמיחה איטית מהתחזיות, הודיע ב-10 באוגוסט כי ירכוש אג"ח ממשלתיות כדי להימנע מעליית הריביות. טרישה אמר ב-5 באוגוסט כי הצמיחה הכלכלית בגוש היורו עולה על התחזיות - דבר אשר עשוי לסלול את הדרך לנסיגה מתוכנית הלוואות החירום באזור.



מחלוקת טרנס-אטלנטית עלולה להיות מוצגת לציבור כאשר שני ראשי הבנקים המרכזיים ינאמו את הנאום השנתי בסימפוזיון בג'קסון הול שבוויומינג.



המצב כיום מגיע בניגוד מוחלט למה שהתרחש ברבעון השני, כאשר המשבר הפיננסי באירופה הכריח את טרישה להתחיל לרכוש אג"ח ממשלתיות לראשונה, ואילו ברננקי שקל דרכים להקטין ההלוואות של הפד.



כעת, הבנק המרכזי של אירופה למעשה מחפש כיצד לצאת מתוכנית החירום בעוד הפדרל ריזרב החליט בינתיים שלא לעשות כן, לפי מיקי לוי, כלכלן ראשי בבנק אוף אמריקה ומשתתף קבוע בסימפוזיון של הפד בג'קסון הול לבלומברג. "כלכלת ארה"ב שברירית בימים אלה בעוד כלכלת אירופה מתחזקת ונראה כאילו התמודדה עם המשבר טוב יותר ממה שאנשים ציפו", הוסיף לוי.



בסימפוזיון, הכנס השנתי של הבנקים המרכזיים בעולם, משתתפים באופן שנתי מקבלי ההחלטות וכלכלנים מלמעלה מ-40 מדינות כדי לדון ובנושאים כלכליים שונים. עבור ברננקי תהיה זו ההזדמנות הציבורית הראשונה להגן על החלטתו מ-10 באוגוסט ולדון בתחזית הכלכלית.



בכנס, שיתקיים היום, ברננקי צפוי להרחיב ולפרט כמה כלכלנים ואנשי צוות בבנק הורידו את התחזית לכלכלת ארה"ב לשנת 2011, לפי הערכות בלומברג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully