וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית באר שבע עובר לשכונת נווה טל - והמחירים עולים

רנית נחום-הלוי

27.8.2010 / 13:14

18 מגרשים בשכונה בשטח של 336-490 מ"ר נמכרו בכ-530 אלף שקל - עלייה של 20% בתוך חודשים ספורים



העסקה: 18 מגרשים בשטח של 336-490 מ"ר שווקו במכרז מינהל מקרקעי ישראל בשכונת נווה טל בבאר שבע. המגרשים נמכרו במחיר של עד 530 אלף שקל, כולל פיתוח.



על השכונה: שכונת נווה טל מהווה המשכה הישיר לשכונת נווה מנחם בצפון מערב העיר. השכונה נחשבת שקטה ופחות ממותגת, בין היתר בשל הקרבה לכביש 25. עם זאת השכונה ממוקמת במרחק של כק"מ בלבד מהפרויקט הענק שיקים איש העסקים אלי להב, 10 דקות מרחק נסיעה מהעיר עתיקה, וסמוך לפרויקט "אולם הילדים" שיכלול מגוון של אטרקציות לילדים.



ניתוח עסקה: תוצאות המכרזים מלמדים על ביקושים גבוהים למגרשים לבניית צמודי קרקע בשיטת בני ביתך בבאר שבע. הדבר נובע משיווקים מצומצמים מאד למגרשים ורצון של משפרי דיור מבאר שבע והסביבה לעבור לרמת חיים גבוהה יותר.



על אף שבכוונת העירייה לשווק בשנים הקרובות למעלה מ-1,500 מגרשים צמודי קרקע ברחבי העיר, האלטרנטיבות המוצעות כיום בשיווק מיידי הן מצומצמות ביותר. האפשרויות לתושב האזור, הן לרכוש מגרש בשטח של כ-500 מ"ר בשכונת נווה אילן בבאר שבע ברמות מחיר של כ-700 אלף שקל בממוצע, אך לא נעשו שם שיווקים בשנה האחרונה. אפשרות נוספת היא לרכוש מגרש בשטח של חצי דונם ומעלה בשכונת רמות. שם קופצים המחירים לכ-850 אלף שקל בממוצע.







תוצאות המכרז מלמדות על עליות מחירים לעומת מכרז שיצא לפני מספר חודשים בשכונת נווה מנחם הסמוכה. מגרש בשטח של כ-360 מ"ר שנמכר בזמנו תמורת כ-330 אלף שקל בממוצע, נמכר כעת בין 390-470 אלף שקל, עליה בשיעור של למעלה מ-15%.



על מידת ההתעניינות בשכונה ניתן ללמוד מזהות רוכשי המגרשים. בין הרוכשים נמצא ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', אחיו וגיסתו. ראש העירייה עצמו רכש מגרש בשטח של 405 מ"ר בשכונה תמורת 523 אלף שקל. גם חברת מליבו ישראל נכנסה לכעת לשכונה והיא תבנה תמורת 2.68 מיליון שקל 12 יחידות דיור.



שורה תחתונה: המחירים משקפים את הנעשה בבאר שבע, המשך ביקושים גבוהים להגיע לעיר, בכל אזור וכנראה בכל מחיר. הערכות הן כי בשיווקי המגרשים הבאם המחירים אף יעלו על היום.



סייעו בהכנת הכתבה: שרון בר מקבוצת נכסים פלוס ומהנדס עיריית באר שבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully