וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברננקי: "הבנק הפדרלי יעשה כל שביכולתו לוודא שתימשך התאוששות כלכלת ארה"ב"

סוכנויות הידיעות

27.8.2010 / 17:32

"נפעל בנחישות נגד חריגות כלפי מטה ביציבות המחירים", אמר יו"ר הבנק הפדרלי בכנס בג'קסון הול



יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, אמר היום כי הבנק המרכזי של ארה"ב יעשה "כל מה שביכולתו" כדי לוודא שהתאוששות הכלכלה הגדולה בעולם תימשך. "ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי מוכנה לבצע צעדים מוניטרים מרחיבים נוספים באמצעים בלתי-קונבנציונלים אם יהיה צורך בכך, ובמיוחד אם תירשם התדרדרות משמעותית בתחזית הצמיחה", אמר ברננקי בנאום במסגרת הכנס השנתי של הבנק הפדרלי בג'קסון הול.



ברננקי הוסיף כי במהלך השנה האחרונה היתה הצמיחה בארה"ב "נמוכה מדי" ואילו האבטלה "גבוהה מדי". עוד אמר כי "הסיכון לעלייה באינפלציה או דיס-אינפלציה נוספת משמעותית, נראה נמוך". ברננקי ציין כי לרשות הבנק המרכזי יש מספר כלים להתמודד עם מצב של דפלציה, או קיפאון בצמיחה בשוק התעסוקה, ובכלל זה שינויים בתמהיל אסטרטגיית ההשקעות מחדש שלה באג"ח. "ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי תפעל בנחישות נגד חריגות כלפי מטה ביציבות המחירים", הוסיף ברננקי.



"ההחלטה שקיבלה באחרונה ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי לייצב את היקף הנכסים במאזני הבנק הפדרלי אמורה לשפר את התנאים הפיננסים ולתמוך התאוששות", אמר ברננקי. "רכישות נוספות של ני"ע לטווח ארוך, במידה שהוועדה תחליט לבצע אותן, יסייעו בהקלה נוספת של התנאים הפיננסים". ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (fomc) החליטה מוקדם יותר החודש להותיר ללא שינוי את היקף הנכסים במאזני הבנק המרכזי, ברמה של 2.05 טריליון דולר, כדי להמשיך לתמוך בנזילות של המערכת הפיננסית.



ברננקי גם התייחס לנתוני הצמיחה שפורסמו מוקדם יותר היום בארה"ב. "נתוני מקרו שפורסמו באחרונה מצביעים על כך שנרשמה בחודשים האחרונים האטה בהתאוששות התפוקה והתעסוקה בארה"ב, לקצב נמוך במידת מה מזה שצפה הבנק הפדרלי מוקדם יותר השנה", אמר ברננקי. "הצריכה הפרטית עשויה להמשיך לצמוח בשיעור איטית יחסית בטווח הקצר".



מוקדם יותר היום מסר משרד המסחר האמריקאי כי התוצר המקומי הגולמי (gdp) של ארה"ב צמח ברבעון השני בקצב שנתי של 1.6%, פחות מצמיחה של 2.4% שעליה הצביעו הנתונים הראשוניים שפורסמו בחודש שעבר. עם זאת, הצמיחה עלתה על תחזיות הכלכלנים אשר צפו צמיחה של 1.4%. משרד המסחר עתיד לפרסם נתונים סופיים על הצמיחה ברבעון השני בסוף החודש הבא.



בנקאים מרכזיים וכלכלנים בולטים מרחבי תבל נאספים בסוף השבוע בעיר ג'קסון הול שבמדינת וואיומינג, במסגרת הכנס השנתי שעורך הבנק הפדרלי של קנזס סיטי בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully