וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין טוענת שהאינפלציה 3% - אך מחיר עיסוי רגליים הוכפל תוך שנה

סוכנויות הידיעות

27.8.2010 / 18:12

בניגוד לנתונים הרשמיים, כלכלנים וצרכנים בסין מעריכים כי האינפלציה בשיעור גבוה באופן ניכר



באופן רשמי, מדד המחירים לצרכן בסין עלה ביולי ב-3.3% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת, לשיא של 21 חודשים. אולם בפועל, נראה כי שיעור האינפלציה כפול מכך, ומחירים של מוצרים ושירותים כמו אפונה או עיסוי רגליים הוכפלו בשנה החולפת לפי הערכות צרכנים, וכלכלנים בסין, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.



"נרשם זינוק במחירים שלא בא לידי ביטוי בנתוני האינפלציה הרשמיים", אמר הכלכלן יו יונגדינג מהאקדמיה הסינית למדעי החברה, אשר שימש בעבר כיועץ לבנק המרכזי של סין. מייקל פטיס, פרופ' לפיננסים מאוניברסיטת בייג'ינג, תהה כיצד ייתכן שמדינה שרשמה ברבעון האחרון צמיחה של 10.3% ונתונה ללחצים בתחום השכר, יכולה לרשום אינפלציה של אחוזים בודדים בלבד. חברות רב לאומיות בסין צפויות להעלות השנה את שכר עובדיהן בשיעור ממוצע של 8.4%, לפי נתוני חברת ייעוץ משאבי האנוש יואיט אסושיאייטס. "ייתכן מאוד ששיעור האינפלציה עבור מרבית האנשים בסין הוא כעת 6%", אמר פטיס.



בניגוד למרבית המדינות, סין מסרבת לפרסום את המשקל היחסי שהיא מעניקה לקטגוריות מוצרים שונות בחישוב האינפלציה. יתר על כן, ראיונות שנערכו עם צרכנים בסין החודש מצביעים על כך שהמחירים במדינה עולים בשיעור חד.



לידיה וונג, מנהל שיווק בת 28 משנחאי, אמר כי מחירי הנעליים והבגדים התייקרו בלפחות 50% במהלך השנה החולפת. מחירי הדיור ודמי השכירות אף הם התייקרו, ו-וונג יולי, תושבת בייג'ינג בת 26, סיפרה כי דמי השכירות החודשיים עבור דירתה בת חדר שינה אחת ושטח של 35 מ"ר, התייקרו באחרונה ביותר מ-20% ל-338 דולר.



עיסוי רגליים, שזוכה לפופולריות רבה בערי סין, התייקרת ממחיר של כ-10 דולרים בשנת 2008 לככפליים מכך כיום, סיפרה ז'ו וונג, יועצת אסטרטגית בת 29 מהעיר שנחאי. "למרבה הצער, המשכורת שלי לא הוכפלה", הוסיפה. לפי הנתונים הממשלתיים הרשמיים, מחירי הבילוי והחינוך בסין התייקרו ב-0.4% בלבד השנה. סין אינה מפרידה בנתוניה בין מחירי הבילוי והחינוך.



ווי מינגקסיאנג, פנסיונרית בת 54 מבייג'ינג, סיפרה כי באחרונה הוכפלו מחירי האפונה תוך שבועיים בשווקים בעיר. "המחירים התייקרו יותר מדי. כל כספי הפנסיה החודשיים שלי, בסך 147 דולרים, הולכים על מזון", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully