וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד נוסף לכלכלה האמריקאית רושם ירידה: שיעור הילודה

סוכנויות הידיעות

28.8.2010 / 15:46

משפחות רבות דוחות ילדים מתוכננים בשל חוסר הוודאות הפיננסית והתעסוקתית בשוק



על רקע המשבר הכלכלי בארה"ב, ירד שיעור הילודה בארה"ב לרמתו הנמוכה זה לפחות 100 שנה, ככל הנראה לאחר שרבים החליטו כי אינם יכולים להרשות לעצמם עוד פיות רעבים. שיעור הילודה בארה"ב ירד בשנה שעברה - שנה שנייה ברציפות - ב-2.6%. עם זאת, אוכלוסיית ארה"ב גדלה, לפי נתוני המרכז הלאומי לנתוני בריאות בארה"ב, שהתפרסמו שלשום.



"מדובר בירידה משמעותית בשנה אחת. בכל חודש נרשמת ירידה לעומת החודש המקביל בשנה שקדמה לו", אמרה סטפאני ונטורה, הדמוגרפית שפיקחה על עריכת הדו"ח. שיעור הילודה, הלוקח בחשבון שינויים באוכלוסייה, ירד ל-13.5 לידות עבור כל אלף נפשות בשנה שעברה. ב-2007, לפני פרוץ המשבר בארה"ב, עמד שיעור הילודה על 14.3 לידות לאלף נפשות, וב-1909 אז עוד היו משפחות גדולות דבר נפוץ יותר, עמד שיעור זה על 30. ב-2007 נרשם מספר הלידות הגדול ביותר בהיסטוריה האמריקאית.



"כאשר מצב הכלכלה בכי רע, ואנשים מרגישים חוסר ודאות בנוגע לעתידם הפיננסי, הם לרוב דוחים ילדים מתוכננים. ראינו את זה בתקופת השפל הגדול של שנות ה-30', ואנו רואים זאת במיתון הגדול היום", אמר אנדרו צ'רלין, פרופ' לסוציולוגיה באוניברסיטת ג'ונס הופקינס. שיעור הילודה ירד אל מתחת ל-20 ב-1932, ולא חזר אל מעל לרמה זו עד לתחילת שנות ה-40'. גם בתקופות מיתון מאוחרות יותר וחמורות פחות - ב-1981-1982, ב-1990-1991 וב-2001 - נרשמה ירידה בשיעור הילודה, לפי נתוני המרכז למניעת מחלות בארה"ב.




כמעט מחצית מהנשים בעלות רמות הכנסה נמוכות ובינוניות שהשתתפו בסקר של מכון גוטמאכר בשנה שעברה אמרו כי ברצונן לדחות תוכניות להיריון או לצמצם את מספר הילדים המתוכנן שלהן בשל חששות כספיים. מחצית מהן אמרו גם כי המיתון הוביל אותן לשים יותר דגש על שימוש באמצעי מניעה. מכון גוטמאכר חוקר נושאי רבייה בריאותיים.



מלבד חששות פיננסיים, מומחים מעריכים כי גם ירידה בהגירה לארה"ב תורמת לירידה בשיעור הילודה. הירידה מזמינה השוואות מעוררות דאגה ל"עשור האבוד" של יפן בשנות ה-90', שלווה בשיעורי ילודה מאוד נמוכים. ב-2009 נרשמה ביפן ירידה של 2% בשיעור הילודה.



לא כך בבריטניה, שם האוכלוסיה רשמה בשנה שעברה את הזינוק החד ביותר במאה האחרונה, ושיעור הפריון עלה לרמתו הגבוהה ביותר מאז 1973. גם בגרמניה ובצרפת נרשמת עלייה בשיעור הילודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully