וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק הגישה תביעה נגד אתר טיצ'בוק בגין השימוש בסיומת 'בוק'

סוכנויות הידיעות

28.8.2010 / 16:26

לטענת פייסבוק, מדובר בניסיון למנף את הפופולריות של מותג פייסבוק לעידוד שימוש באתר, המיועד למורים



פייסבוק הגישה תביעה נגד אתר הרשתות החברתיות למורים הנקרא teachbook, בגין השימוש במילה 'בוק' (ספר) בשמה. לפי התביעה, שהוגשה מוקדם יותר החודש, השימוש במילה 'בוק' נועד לנצל את המותג המוכר והפופולרי של פייסבוק ולמשוך יותר אנשים לאתר טיצ'בוק. פייסבוק דורשת צו מניעה נגד טיצ'בוק נגד שימוש בצירוף מילים הכולל את המילה 'בוק', ואת העברת כתובת האינטרנט teachbook.com לידי פייסבוק.







"אם אחרים יוכלו להשתמש במילה גנרית בצירוף 'בוק' עבור שירותי רשתות חברתיות המשמשים קטגוריות ספיציפיות, הסיומת 'בוק' עשויה להפוך למונח גנרי לרשתות חברתיות", לפי התביעה של פייסבוק. "מצב זה יפגע בייחודיות של סימני ההיכר של פייסבוק וביכולתם לפגוע כמסמנים יחודיים של מוצרי ושירותי פייסבוק", נכתב. לדברי פייסבוק, השימוש בשם "יוצר רמיזה כוזבת לקשר בין טיצ'בוק לפייסבוק".



אתר טיצ'בוק, המפרסם עצמו כקהילה מקוונת מקצועית למורים, צפוי להיפתח בסתיו. לדברי פייסבוק, גירסאות ראשוניות של האתר הציגו אותו כתחליף לפייסבוק, כיוון שבתי ספר רבים אוסרים על מורים לפתוח חשבונות ברשתות חברתיות דוגמת פייסבוק ומייספייס, מחשש כי תלמידיהם יוכלו לראות מידע אישי אודותיהם.



אתר טיצ'בוק אינו הראשון שפייסבוק דורשת ממנו לשנות את שמו. אתר הנסיעות פלייסבוק שינה את שמו באחרונה לטריפטרייס לאחר שפייסבוק פנתה אליו בטענה כי שמו דומה באופן מבלבל לפייסבוק.



פייסבוק עצמה אינה הראשונה המנסה להפוך מלים נפוצות, צבעים או סימנים אחרים שכיחים בתרבות לסימן היכר מוגן על פי חוק. ב-2005 ניסתה חברת אורנג' האירופית לתבוע את איזי-מובייל, מקבוצת איזי גרופ (ממנה יצאו חברות איזיג'ט ואיזיפיצה), בגין שימוש בצבע כתום זהה לזה של אורנג' בלוגו החברה, הפועלת אף היא בתחום הסלולר. שתי החברות הגיעו להסדר מחוץ לכותלי בית המשפט. וול-מארט ניסתה ב-2006 לקבוע את פרצוף הסמיילי כסימן היכר, ניסיון שנפסל על ידי בית משפט בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully