וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באחד העם נערכים לפתיחת המסחר

ואדים סבידרסקי

28.8.2010 / 22:30

שבוע המסחר בבורסה בתל אביב ייפתח על רקע העידוד שקיבלו השווקים מיו"ר הבנק הפדרלי. בסיכום שבועי איבד ת"א 25 2.3% מערכו ות"א 100 ירד ב-2.1%

יום המסחר הראשון של השבוע ייפתח מחר על רקע העידוד אשר קיבלו השווקים אמש מאת יו"ר הבנק הפדרלי האמריקאי, בן ברננקי הביע את מוכנותו לתמוך, באמצעים העומדים לרשותו, בהמשך התאוששות הכלכלית.

יום המסחר האחרון בשבוע בתל אביב נחתם בעליות לאחר פקיעה חיובית בבוקר ועל רקע עליות קלות שנרשמו בוול סטריט. מדד ת"א 25 הוסיף 1.1% לערכו לרמה של 1,139.8 נקודות, ות"א 100 עלה ב-1.2% ל-1,042.6 נקודות. בסיכום שבועי, איבד ת"א 25 2.3% מערכו, ומדד ת"א 100 ירד ב-2.1%. מדד הבנקים התחזק ב-2.5% ומדד מניות הנדל"ן עלה ב-2.4%. מחזורי המסחר הסתכמו ב-1.9 מיליארד שקל.

כלכלני בנק לאומי מעריכים כי בטווח הקצר יתנהל המסחר בתנודתיות וקיימת סבירות שהסנטימנט השלילי בשווקים יימשך, על רקע פרסום נתוני מקרו בחו"ל ולקראת סיום עונת הדו"חות הכספיים בארץ. עם זאת, בהסתכלות ארוכת טווח, למשקיע המוכן לקחת סיכון, רמת המחירים הנוכחית, כפי שהיא משתקפת ברמת המכפילים, נוחה להשקעה, בפרט לאור הציפייה להיוותרות הריבית ברמה נמוכה יחסית.

במקביל, בבנק הפועלים מעריכים כי שוק המניות המקומי ימשיך להיות מושפע מהתפתחויות מקרו כלכליות בישראל, אך במידה רבה גם מהמגמה שתירשם בשוקי המניות בעולם. בבנק סבורים כי רמת הסיכון באפיק המנייתי עודנה גבוהה, אולם רמות המחירים סבירות להשקעה. בבנק ממשיכים לראות בחיוב את ההשקעה במניות בראייה לטווח בינוני וארוך, אך מזהירים כי בטווח הקצר תיתכן עדיין רגישות גבוהה להתפתחויות בשווקים הגלובליים. בהפועלים מעדיפים מניות המאופיינות במדיניות חלוקת דיבידנדים ברורה, חברות הפועלות בענפים דפנסיביים, וכן חברות המוטות לשוק המקומי.

יום המסחר האחרון בשבוע בוול סטריט נחתם אמש בעליות שערים, בעקבות נאומו של יו"ר הבנק הפדרלי בן ברננקי. מדד דאו ג'ונס הוסיף 1.65% לערכו ונחתם ברמה של 10,150.65 נקודות, נאסד"ק עלה גם הוא ב-1.65% ל-2,153.6 נקודות, ו-S&P 500 התחזק ב-1.66% ל-1064,6 נקודות. בסיכום השבועי, דאו ג'ונס איבד 0.6%, נאסד"ק ירד ב-1.2% ו-S&P 500 נחלש ב-0.7%.

יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, אמר אמש כי הבנק המרכזי של ארה"ב יעשה "כל מה שביכולתו" כדי לוודא שהתאוששות הכלכלה הגדולה בעולם תימשך. "ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי מוכנה לבצע צעדים מוניטרים מרחיבים נוספים באמצעים בלתי-קונבנציונלים אם יהיה צורך בכך, ובמיוחד אם תירשם התדרדרות משמעותית בתחזית הצמיחה", אמר ברננקי בנאום במסגרת הכנס השנתי של הבנק הפדרלי בג'קסון הול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully