וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל פימקו: נאום ברננקי לוקה בחסר - לא התייחס לפן הגלובלי ולהיבטים מקרו כלכליים נוספים

סוכנויות הידיעות

28.8.2010 / 19:21

בניתוח ל"פייננשל טיימס", הביע מוחמד אל עריאן חשש שהבנק הפדרלי אינו מעריך כראוי את סיכוני הנזילות



נאומו של יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, אמנם עורר את השווקים ביום שישי, אך מנכ"ל פימקו, מוחמד אל עריאן, התאכזב ממנו.



במאמר שכתב אל עריאן, העומד בראש קרן האג"ח הגדולה בעולם, באתר האינטרנט של "פייננשל טיימס", הוא ניתח את הנאום שנשא ברננקי בפני הבנקאים המרכזיים בג'קסון הול שבוויומינג. לדברי אל עריאן, ברננקי התייחס מעט מאוד להיבטים נוספים במדיניות המקרו כלכלית, והתעלם במיוחד מהמדיניות התקציבית והמבנית. ברננקי גם לא התייחס בנאומו כלל למה שמתרחש ברחבי העולם, מחוץ לארה"ב, ולאופן ההשפעה של אירועים אלה על ארה"ב, לפי אל עריאן.







אל עריאן ציין כי הוא מודאג מכך שהבנק הפדרלי נושא בנתח כבד מדי של העול המקרו כלכלי, והוסיף כי הוא חושש שהבנק המרכזי לא מעריך כראוי את הסיכון ל"מלכודת נזילות", ושיתכן שאין בידיו כלים מספקים. סוגיה נוספת שהעלה אל עריאן במאמרו היא מידת ההיערכות של הבנק הפדרלי לשינויים מבניים בארה"ב ובעולם.



במאמר שפירסם מוקדם יותר השבוע בעיתון "וושינגטון פוסט" כינה אל עריאן את הנתונים המקרו כלכליים האחרונים שפורסמו בארה"ב "מדאיגים", וכתב כי סימני ההתאוששות בכלכלת ארה"ב מאבדים תנופה. קובעי המדיניות צריכים להרחיב את התגובה לבעיות הכלכליות הנוכחיות, במקום לחזור על האמצעים שכבר ננקטו בעבר, כתב אל עריאן במכתב שפורסם השבוע באתר האינטרנט של פימקו.



לטענת אל עריאן, יש לנקוט בגישה הוליסטית יותר, של שינויים כגון מס לעידוד הצמיחה, רפורמה בשוק הדיור, השקעות מוגברות בתשתיות ותמיכה גדולה יותר בחינוך ובמחקר. עם זאת, אל עריאן אמר כי הוא מודע לכך שפעולות מסוג זה בוודאי לא יינקטו, באווירה הפוליטית הנוכחית בוושינגטון, לקראת הבחירות לקונגרס שייערכו בעוד כשלושה חודשים.



ביום שישי אמר ברננקי כי הבנק המרכזי של ארה"ב יעשה "כל מה שביכולתו" כדי לוודא שהתאוששות הכלכלה הגדולה בעולם תימשך. "ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי מוכנה לבצע צעדים מוניטרים מרחיבים נוספים באמצעים בלתי-קונבנציונלים אם יהיה צורך בכך, ובמיוחד אם תירשם התדרדרות משמעותית בתחזית הצמיחה", אמר בנאום במסגרת הכנס השנתי של הבנק הפדרלי בג'קסון הול.



ברננקי הוסיף כי במהלך השנה האחרונה היתה הצמיחה בארה"ב "נמוכה מדי" ואילו האבטלה "גבוהה מדי". עוד אמר כי "הסיכון לעלייה באינפלציה או דיס-אינפלציה נוספת משמעותית, נראה נמוך". ברננקי ציין כי לרשות הבנק המרכזי יש מספר כלים להתמודד עם מצב של דפלציה, או קיפאון בצמיחה בשוק התעסוקה, ובכלל זה שינויים בתמהיל אסטרטגיית ההשקעות מחדש שלה באג"ח. "ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי תפעל בנחישות נגד חריגות כלפי מטה ביציבות המחירים", הוסיף ברננקי.



"ההחלטה שקיבלה באחרונה ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי לייצב את היקף הנכסים במאזני הבנק הפדרלי אמורה לשפר את התנאים הפיננסים ולתמוך התאוששות", אמר ברננקי. "רכישות נוספות של ני"ע לטווח ארוך, במידה שהוועדה תחליט לבצע אותן, יסייעו בהקלה נוספת של התנאים הפיננסים". ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (fomc) החליטה מוקדם יותר החודש להותיר ללא שינוי את היקף הנכסים במאזני הבנק המרכזי, ברמה של 2.05 טריליון דולר, כדי להמשיך לתמוך בנזילות של המערכת הפיננסית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully