וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמריקאים חוזרים לנפוש: אבל בצורה חסכנית יותר

ניו יורק טיימס

28.8.2010 / 20:04

חוסר ודאות כלכלית עדיין מעיבה על מגזר התיירות האמריקאי, אך יש סימנים כי האמריקאים כבר רוצים חופש



חופשות היו ליוקרה עבור אמריקאים רבים המנסים לסגור את החודש בתקופת ההאטה הכלכלית. אך כעת יש סימנים כי אנשים חוזרים אט-אט לנפוש. לדברי סוכני נסיעות, משפחות שדחו את תוכניות הנופש שלהן בשנה שעברה מתחילות לעשות תוכניות צנועות השנה. גם בכירים שהרגישו כי נופש יהיה מנקר עיניים, בתקופה בה ביצעו קיצוצים ופיטורים בחברות, מתחילים כעת להרגיש בנוח לקחת חופש, לדברי מומחים.



הביקוש המחודש מתחיל לטפטף כעת, ועימו רמה חדשה של צנע, בעוד נופשים מחפשים דרכים חסכניות לצאת לחופש, באמצעות נסיעות קצרות יותר או לינה אצל קרובים למשל. חברת ביטוח הרכב טריפל a צופה כי 34.4 מיליון אנשים יסעו לפחות 50 מיילים (80 ק"מ) מביתם בסוף השבוע הקרוב - סוף השבוע הארוך של לייבור דיי. מדובר בעלייה של 10% לעומת 2009, בשל השיפור במצב הכלכלי והירידה במחירי הדלק.



אנשים מטיילים "עם יד המחזיקה את הארנק שלהם היטב", אומר הנרי הרטוולדט, חוקר בחברת פורסטר ריסרץ'. "אני שומע הרבה שהעסקים משתפרים, אך אף אחד לא חולץ את בקבוקי השמפניה", הוא אומר. בתגובה, מלונות, חברות שיט ועסקים אחרים תלויי תיירות, מעניקים הנחות גדולות, מבצעים ותמריצים, כמו בעלי הפונדקים בקייפ קוד שהוסיפו יציאה לצפייה בלווייתנים לביקור בן 4 לילות.



לורנס קורדסיביץ', מורה בפנסיה, ואשתו, מצאו דרכים לחסוך בנופש שלהם לקייפ קוד. הם חלקו מכונית ושעות נהיגה עם זוג אחר, ולנו פחות ימים בפונדק, שסיפק ארוחת בוקר כה נדיבה, שהחזיקה אותם עד לארוחת הערב.



ג'קלין קימברל, עובדת בנק לשעבר בפיניקס, מובטלת מאז 2009, תכננה חופשה ל"סי וורלד" בסן דייגו, ואף כבר בחרה חברת תעופה ומלון. "פתאום חשבנו, מה אם אחד הילדים יחלה ונקבל חשבון רפואי עצום"? שאלה קימברל. לכן, במקום להוציא אלף דולר על נסיעה קצרה לסן דייגו, היא ובעלה קית' קנו ציוד, ארזו אוהל, ויצאו לטיול מחנאות עם ילדיהם. העלות: 300 דולר. שירות הפרקים הלאומיים בארה"ב צופה השנה כ-285 מיליון מבקרים, ועלייה נרשמה במספר המבקרים בפרקים הפופולריים דוגמת ילוסטון, יוסמיטי ודת' ואלי. "לרוב אנו רואים עלייה במספר המבקרים דווקא בזמנים קשים", אמר דובר שירות הפרקים, ג'פרי אולסון.



איגוד הנסיעות האמריקאי מעריך כי ההוצאות על נופש בארה"ב יגדלו ל-519 מיליארד דולר השנה, לעומת 489 מיליארד דולר ב-2009. אנליסטים מעריכים כי הכנסות ותפוסת המלונות בארה"ב נמצאות בעלייה. סמית טראוול ריסרץ' מעריך כי הכנסות בתי המלון מתחילת השנה עד סוף יולי הסתכמו ב-58 מיליארד דולר, לעומת 55 מיליארד דולר. לפחות 592 מיליון חדרים הוזמנו מראש ליוני, לעומת 552 מיליון בשנה שעברה, לפי הדו"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully