וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתערבות הקודמת של נתניהו: ניסיון למנוע מששינסקי לדון בתגלית תמר

אבי בר-אלי

29.8.2010 / 6:56



>> התגייסותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לטובת חברות חיפושי הגז הטבעי החלה כבר בתחילת 2010. אז התנגד נתניהו לכוונת שר האוצר, יובל שטייניץ, להקים ועדה שתבחן את שינוי המדיניות הפיסקלית בתחום אוצרות הטבע.

לאחר שהוועדה הוקמה בידי שטייניץ באפריל - במהלך חד צדדי - עיכב נתניהו את עבודתה במשך כחודש ימים. themarker חשף אז כי נתניהו ביקש להגביל את עבודת ועדת ששינסקי לדיון ברישיונות חיפושי גז ונפט - ולמנוע ממנה לדון בחזקות - כלומר בתגליות מסחריות מוכחות.



מהלך זה של נתניהו גרר מחלוקת חריפה בין משרדי האוצר והמשפטים למשרד ראש הממשלה. זאת, נוכח מה שנתפש בעיני אנשי משרדי האוצר והמשפטים כהתערבות פסולה לכאורה של משרד ראש הממשלה בעבודתה של ועדה ממשלתית מקצועית.



במשרדים חששו כי התערבות נתניהו ואנשי משרדו היא תוצאה של לחצים המופעלים על משרד ראש הממשלה במטרה למנוע פגיעה ברווחיהם העתידיים של מחפשי הגז הטבעי במימי ישראל. במשרד ראש הממשלה דחו אז את הרמיזות כי ההתערבות נבעה מלחצים של אילי ההון, ואמרו כי ההתערבות נבעה מלחץ של משרד התשתיות - החושש מאוד כי עבודת הוועדה תביא לעיכוב בהפקת הגז מהקידוחים תמר ודלית בשעה שהמשק הישראלי ערוך ומחכה להגעת הגז. במשרד ראש הממשלה טענו אז כי "מוטב להכריז מראש שלא יפגעו ברווחי הקידוחים שכבר נעשו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully