וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ההגבלים: הצעת החוק מאפשרת לטפל בתחרות גם בשוקי הבנקים והביטוח

אורה קורן

29.8.2010 / 6:56



>> ברשות ההגבלים העסקיים סבורים כי הצעת החוק שגובשה ברשות וקיבלה את אישור הממשלה מספקת, אינה חוצה את הקווים האדומים שסומנו ברשות לקראת הדיון עליה, ומאפשרת שמירה על איזון נכון בין טיפול בבעיות תחרות ליציבותם של גופים פיננסיים. בתגובה לטענותיו של ח"כ אמנון כהן, לפיהן הסכמתה של הממונה על ההגבלים העסקיים רונית קן להחרגת הבנקים וחברות הביטוח מתחולת החוק מסרסת אותו, נמסר כי ההצהרה אינה מדויקת בלשון המעטה.

"השינויים שנעשו בהצעת החוק במהלך השיחות עם נציגי בנק ישראל ומשרד האוצר הם מידתיים", נמסר מרשות ההגבלים. "השינויים נותנים מענה לשאלת יציבות גופים פיננסיים, והצעת החוק מאפשרת טיפול בבעיות תחרות גם בשווקים אלה, כמו גם בכל תחום אחר שבו יימצאו בעיות תחרות, ושבהם הרשות תמצא לנכון לפעול".



הצעתו של כהן מבוססת על הצעת החוק המקורית של רשות ההגבלים העסקיים. ברשות נערכו למאבק על יישום החקיקה וסימנו מראש קווים אדומים. בשיחות עם הרגולטורים מתחומי הביטוח, הבנקאות, התקשורת, התשתיות והאנרגיה נדחו דרישות להתנות את כל צעדי הרשות להגבלת התחרות בשווקים אלה בהסכמה עם הרגולטור הרלוונטי, והסכימו להגביל רק את הצעדים לקידום תחרות חדשה. בנוסף, ההצעה של הרשות מאפשרת לרגולטורים בשוקי הבנקים והביטוח זכות וטו אך ורק במקרים של סכנה ליציבות הבנקים וחברות הביטוח, תוך שהם יודעים כי יהיה עליהם לנמק את התנגדותם.



ברשות ההגבלים העסקיים נערכים למאבק קשה בכנסת לאישור הצעת החוק. ההערכות הן, כי כל הגופים שעלולים להיפגע ממגוון תחומי הפעילות במשק יפעילו לוביסטים לשינוי החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully