וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיהו האדם שיעמוד בראשות פרטנר?

אמיתי זיו

29.8.2010 / 8:40

הקריירה של יעקב גלברד כבר ידעה עליות ומורדות. מעמדת המנכ"ל בפלאפון, דרך פרשת האופציות בבזק ועד הקדנציה המאכזבת בתפרון, זהו המנכ"ל החדש של חברת פרטנר

ב-2002, לאחר שמונה יעקב גלברד למנכ"ל פלאפון, נכתב ב-themarker כי "עד להחלטה על מינויו, נחשב גלברד לסוס כמעט מת בקהילה העסקית. ב-1998 נפרד גלברד מניהול חברת קו-אופ לאחר סכסוך רעשני עם היו"ר בני גאון. לאחר מכן נסחף בעידן הבועה להקים פרויקט סחר אלקטרוני במסגרת דיסקונט השקעות ונכשל".

הקריירה של גלברד, 63, ידעה לכל אורכה עליות ומורדות חדים. ב-2002 אף אחד לא יכול היה לדעת כי גלברד נמצא לפני זינוק מטאורי בתפקיד המנכ"ל בפלאפון, שנהפך להיות כרטיס הביקור שלו. גלברד הגיע לפלאפון מרוסקת, חברה הפסדית עם בעיות רשת, מותג ושירות. ברבעון הרביעי של 2001 הגיעה החברה להפסד שיא של 130 מיליון שקל.

בקדנציה שלו כמנכ"ל, 2001-2005, הוא העביר את החברה מהפך שכלל חיזוק משמעותי במוקדי השירות, צמצום עלויות מול ספקים, הקמת רשת תקשורת חדשה בדור השלישי (evdo) וכן הקמת תת-מותג לצעירים: אסקייפ. יש לציין כי גלברד היה אחראי גם לשני סבבי פיטורים בחברה. את 2005 סיימה פלאפון עם רווח נקי של 236 מיליון שקל.

אחרי הקדנציה המוצלחת בפלאפון התקדם גלברד לתפקיד מנכ"ל לבזק, כשסגנו גיל שרון קודם במקומו למנכ"ל פלאפון. לבזק המופרטת הגיע גלברד כדי לצמצם באופן משמעותי בכוח האדם של החברה ולהגיע להסכם עם ועד העובדים - אך גם את האתגר הזה עבר גלברד בהצלחה ונחשב למנכ"ל מוערך.

התפנית בקריירה

ואולם, ב-2007 חלה תפנית חדה בקריירה שלו, כשבהתערבות הרשות לניירות ערך התפוצצה פרשת האופציות של בזק. הרשות טענה כי תוכנית אופציות שאושרה בחברה נעשתה שלא לפי כללי המנהל התקין. היקף התוכנית היה 111 מיליון שקלים, כש-58 מיליון מהם נועדו לגלברד. התפוצצות הפרשה הובילה לעזיבה של שורת בכירים בחברה, בהם היו"ר דב וייסגלס והמנכ"ל גלברד, שאולץ לפרוש.

בדצמבר 2007, לאחר שהועזב מבזק, מונה גלברד ליו"ר פעיל בחברת תפרון העוסקת בייצור הלבשה תחתונה ובגדי-ים ומתחרה בשוק גלובלי קשה. ביולי האחרון עזב גלברד את תפקידו בתפרון וקשה לומר שהוא מסיים קדנציה מרשימה: החברה הפסידה 17 מיליון דולר ב-2008, וסכום זהה ב-2009. עם ההודעה על עזיבתו מניית החברה זינקה ב-21%.

אחרי הפרשה בבזק והקדנציה המאכזבת בתפרון, אפשר היה לחשוב שגלברד הוא שוב "סוס כמעט מת" בזירה העסקית הישראלית - אך לא כך הדבר. גלברד חוזר לאחת המשרות הבכירות והנחשקות במשק הישראלי כמנכ"ל פרטנר. בשנה האחרונה בורסת השמות לתפקיד כללה את מומו לירן וחיים רומנו, אך גלברד הביס את כולם.

איך תיראה הקדנציה של גלברד על סמך מסלול הקריירה שלו עד כה? ראשית, גלברד אקטיבי ואסרטיבי מאוד מול הרגולטור ומעולם לא חשש לתקוף את משרד התקשורת, מה שוודאי ימצא חן בעיני היו"ר אילן בן-דב.

שנית, אין ספק שפרטנר זקוקה להתייעלות, גם כדי להתמודד עם התוצאות הטובות של סלקום רבעון אחר רבעון, וגם לאור האיומים הרגולטוריים הגדולים שבפתח. גלברד פיטר עובדים בפלאפון ובבזק, ואין ספק שהוא יעשה זאת גם בפרטנר. בנוסף, גלברד הוא מנהל ריכוזי, ובכך הוא דומה מאוד לבן-דב שנהפך למנכ"ל-על בפרטנר. בן-דב יודע שכדי שמינויו של גלברד יצליח הוא חייב לקחת צעד לאחור - וכך הוא צפוי לעשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully