וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירות המס בארה"ב יבטל התביעה נגד UBS לאחר ששווייץ הבטיחה העברת פרטי לקוחות

ניו יורק טיימס

29.8.2010 / 9:06

הבנק יעביר לרשויות המס 2,450 פרטי לקוחות החשודים בהעלמת מס עד הסתיו



שירות מס ההכנסה האמריקאי (irs) הודיע בסוף השבוע כי יבטל תביעה אזרחית נגד בנק ubs, לאחר שממשלת שווייץ הודיעה כי הבנק בדרכו להעביר פרטים על אלפי לקוחות אמריקאיים החשודים בשימוש בחשבונות בשווייץ להעלמת מס. השירות מסר כי קיבל פרטים אודות 2,000 לקוחות עד כה, ומצפה לקבל נתונים על יתר 2,450 הלקוחות בסתיו.



אמנם מדובר במועד מאוחר יותר מזה שנקבע כמועד האחרון בהסכם בין שווייץ לארה"ב באוגוסט 2009, אך השירות אמר כי הוא סמוך ובטוח ששווייץ מתכוונת לעמוד בתנאי ההסכם שהוכרז ביום חמישי.



הצהרת שירות המס האמריקאי צפויה להרגיע את ubs, כיוון ששירות המס החל לאיים להעלות מחדש את תביעתו נגד ubs באמצעות דרישה רחבה לקבל עד 52 אלף פרטי לקוחות. ביום חמישי האחרון הודיע שירות המס כי בעקבות הבטחות ממשלת שווייץ, הוא מצפה לבטל את הדרישה לצו בסתיו הקרוב.



שירות המס האמריקאי הגיש את התביעה המקורית נגד ubs בשנה שעברה, יום לאחר שהבנק הגיע להסכם במסגרתו ישלם 780 מיליון דולר וידחה תביעה אחרת נגדו, בגין שירותי הבנקאות הפרטית של הבנק.



להערכת ויליאם שרפ, עורך דין המתמחה בענייני מס, העברת הפרטים יכולה להוות בעיה לא רק עבור בעלי החשבונות עצמם, אלא גם עבור עורכי דין, בנקאים ויועצים אחרים שסייעו ללקוחות להתחמק ממסים. ללקוחות ששמותיהם יועברו לרשויות האמריקאיות יש שהות לערער על כך לרשויות בשווייץ. לדברי שרפ, כמה מאות לקוחות הגישו בקשות כאלו. הוא הוסיף כי לחלק מהלקוחות היו חשבונות בהם החזיקו יותר מ-100 מיליון דולר.



ubs מעביר לארה"ב פרטים אודות לקוחות שהחזיקו בחשבונות סודיים לפחות מיליון פרנק שווייצי, בין השנים 2001-2008. בנוסף, יעביר הבנק פרטים אודות לקוחות שביצעו הונאת מס או דבר דומה, גם עבור חשבונות קטנים ממיליון פרנק שווייצי, אך מעל ל-250 אלף פרנק שווייצי. עוד יועברו פרטי לקוחות שלא הגישו מסמך דיווח מסויים במשך לפחות 3 שנים מאז 1998, כל עוד החשבונות יצרו הכנסות שנתיות של למעלה מ-100 אלף פרנק שווייצי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully