וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליית ערך הנדל"ן שמחזיקה כלכלית ירושלים העבירה החברה לרווח של 20.3 מיליון שקל

טל לוי

29.8.2010 / 10:37

ברבעון המקביל הפסידה כלכלית 79 מיליון שקל בשל ירידה של 302 מיליון שקל בשווי הנכסים



חברת הנדל"ן שבשליטת אליעזר פישמן אמנם מציגה ירידה של 6% בהכנסותיה, אך מדווחת על רווח של 48 מיליון שקל כתוצאה משיערוך הנכסים שהיא מחזיקה, אשר העביר את הקבוצה לרווח נקי של 20.3 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-65 מיליון שקל ברבעון המקביל. ברבעון המקביל רשמה כלכלית מחיקה של כ-302 מיליון שקל בשווי הנכסים שהיא מחזיקה והיא זו שהעבירה את החברה להפסד.



כמו כל חברות הנדל"ן, גם כלכלית ירושלים - המחזיקה בצבר נכסים ענק בשווי של כ-15 מיליארד שקל - תלויה בתקן החשבונאי המחייב אותה לבצע הערכת שווי לנכסים שהיא מחזיקה. עיקר פעילותה של כלכלית היא רכישת נכסים והשכרתם. ירידה או עלייה בערך הנכסים מופיעה כרווח או כהפסד חשבונאי וזאת למרות שכסף מזומן מתקבל רק עם מכירת הנכס. בשנים האחרונות, וכחלק מהמשבר הכלכלי וההתאוששות היחסית ממנו, משתנה שווי הנכסים במהירות ומשפיע על הרווח או ההפסד.







כלכלית מחזיקה, גם באמצעות החברות הבנות , מירלנד ומונדון, נכסים בישראל, רוסיה, גרמניה, שוויץ, צרפת, קנדה וארה"ב ועל כן שווי דמי השכירות שהיא מקבלת חשוף לשער החליפין. אם לוקחים בחשבון את הפרשי תרגום הדו"חות לשקלים, מציגה כלכלית הפסד כולל של 10.5 מיליון שקל לעומת הפסד של 33 מיליון שקל ברבעון המקביל.



תזרים המזומנים שיצרה הפעילות השוטפת ירד ב-17% והסתכם ב-111 מיליון שקל. בקופת הקבוצה נמצאים 346 מיליון שקל במזומן ועוד השקעות לזמן קצר בשווי של 572 מיליון שקל. עם זאת, בשנה הקרובה עליה להחזיר לבעלי איגרות החוב ולבנקים סכום ענק של 1.9 מיליארד שקל. איגרות החוב של החברה נסחרות בתשואה של 6% בלבד המעידה על אמון המשקיעים בכושר פירעון החוב של החברה. כושר פירעון זה מתבטא הן ביכולת הפקת המזומנים אך בעיקר ביכולת לבצע מימון מחודש כלומר לגייס כסף חדש.



הכנסותיה של כלכלית מדמי שכירות, דמי ניהול וממכירת דלקים ירדו ברבעון השני ב-6% ל-377.7 מיליון שקל והרווח הגולמי (ההכנסות בניכוי עלויות הניהול) ירד ב-11% ל-241 מיליון שקל. הוצאות המימון נטו הסתכמו ב-300 מיליון שקל לעומת הוצאות של כ-100 מיליון שקל ברבעון המקביל. ברבעון המקביל, קוזזו הוצאות המימון בשל רווחים מניהול תיק ניירות הערך שהניב רווחים דאז אך הפסדים ברבעון הנוכחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully