וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נזקי השרב: ירקות הרוסים וחקלאים ללא ביטוח

עמירם כהן

29.8.2010 / 11:45

החום הכבד בארץ פגע בגידולי האבטיחים, המלונים, המלפפונים, העגבניות והתבלינים אך הביטוח של המגדלים אינו מכסה את הנזקים. החקלאים: "הירקות נשרפו בחום של 70 מעלות"

גלי החום חסרי התקדים שפגעו בישראל בשבועות האחרונים גרמו לפגיעות קשות בגידולי הירקות בכל רחבי הארץ. לפי דיווחי ארגון מגדלי ירקות, הנזקים הכבדים ביותר נגרמו לירקות בחממות, בהן הגיעו הטמפרטורות עד ל-70 מעלות והירקות נשרפו בחום. הפגיעה העיקרית היא בחממות המלפפונים, העגבניות והתבלינים ובמלונים ובאבטיחים הגדלים בשטחים פתוחים ובתבלינים שונים, כך מדווחים המגדלים. לדבריהם, כבר מסתמן מחסור בתוצרת בשווקים ובהמשך הוא יתגלגל לירקות נוספים שנפגעו.

מאחר שהכיסוי הביטוחי בענף הירקות אינו כולל נזק הנגרם בשל חום כבד, מגדלי הירקות אינם זכאים לפיצוי על הנזקים שנגרמו להם, כך שקיימת סכנה שלא יוכלו לחדש את הייצור בעונה הבאה.

מזכיר ארגון מגדלי ירקות מאיר יפרח, פנה למשרדי החקלאות והאוצר לפעול בממשלה להכריז נזקי השרב הכבד כ"אסון טבע בחקלאות", הכרזה שיש לה תוקף משפטי המחייב את הממשלה לפצות את הניזוקים גם בלא שהפוליסה שרכשו מחברת הביטוח הממשלתית "הקרן לנזקי טבע בחקלאות" (קנ"ט) מכסה את הנזקים.

יפרח הדגיש כי הפגיעה היא לא רק ביבולי הירקות שנשרפו בחום, אלא מדובר בפגיעה ארוכת טווח, בעיקר בגידולי העגבניות. על אף שאין כיסוי ביטוחי לנזקים מסר יפרח כי חברת הביטוח הממשלתית הסכימה, לפנים משורת הדין, לתעד את הפגיעה ולקבוע את ההיקף הכספי של הנזקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully