וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר שוקי הון: המחויבות לצעדים שהשמיע יו"ר הפד היא חיובית אך אינה מספיקה נוכח המצב

טל לוי

29.8.2010 / 12:02

ובישראל - ירידת הציפיות לאינפלציה עשויה להוביל לדחייה ממושכת בהעלאת הריבית



"המחויבות שהשמיע ברננקי לגבי נקיטת צעדים מרחיבים נוספים, במידת הצורך, היא חיובית אך לא מספיקה, מכיוון שבעת זו נדרשים להערכתנו מעשים ולא הבטחות. בהתחשב ברמת הריביות האפסית, בעוצמת הצעדים שננקטו במהלך המשבר ובהערכת הצמיחה האופטימית יחסית של הפד, נראה כי הוא ימתין להרעה נוספת בכלכלה לפני חזרה להרחבה כמותית נוספת. בינתיים, סיבוב נוסף במשבר החוב האירופי, על רקע המומנטום הנחלש בפעילות בארה"ב, צפוי להמשיך וללחוץ על נכסי הסיכון לשלילה בתקופה הקרובה" - כך כותב כלכלן המקרו של לידר שוקי הון, רפי גוזלן.



בסוף השבוע אמר יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, כי הבנק המרכזי של ארה"ב יעשה "כל מה שביכולתו" כדי לוודא שהתאוששות הכלכלה הגדולה בעולם תימשך.



באשר למצב בישראל, כותב גוזלן כי נתוני הרכישות בכרטיסי אשראי והמכירות ברשתות השיווק מוסיפים לספק אינדיקציות חיוביות לגבי הצריכה הפרטית בתחילת הרביע השלישי. החשיבות של הפעילות המקומית תלך ותגבר נוכח ההערכה לחולשה בפעילות הייצוא לקראת סוף השנה ובשנת 2011.



הריבית לחודש ספטמבר נותרה כצפוי ללא שינוי ברמה של 1.75%. נראה כי הבנק משנה גישה בנוגע להתפתחות מחירי הנדל"ן ורואה בהם איום על היציבות הפיננסית יותר מאשר איום אינפלציוני. ירידת המדרגה לאחרונה בציפיות לאינפלציה, על רקע ההידרדרות המסתמנת בשווקים הפיננסיים ובפעילות הגלובלית, עשויה להוביל לדחייה ממושכת בהעלאת הריבית. נראה כי הבנק יעדיף לנקוט צעדים מאקרו-יציבותיים, בהתאם להתפתחויות בשוק הנדל"ן, ויפעיל את כלי הריבית רק אם תירשם עלייה ממושכת בציפיות לאינפלציה. במבט לשנה הקרובה, ההתפתחויות הגלובליות יכתיבו סביבת אינפלציה מתונה כך שהריבית צפויה להגיע לרמה של 2.5%-2.75% בלבד, כתב גוזלן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully