וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחזקה בבנק לאומי העבירה את הרווח הכולל של קבוצת עזריאלי להפסד

מיכאל רוכוורגר

29.8.2010 / 12:21

החברה שהונפקה לפני מספר חודשים נתנה למשקיעים תשואה של כ-8% לעומת מדד ת"א 100 שעלה ב6%



קבוצת , שבשליטת דוד עזריאלי ובניהולו של מנחם עינן, פירסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2010 לראשונה כחברה ציבורית. מהדו"חות עולה כי הבצועים בתחום הנדל"ן (המהווים את ליבת הפעילות של החברה) המשיכו להציג שיפור מתמיד, למרות פגיעה מהתוצאות החלשות של חברות גרנית הכרמל וסונול, שסבלו מהתחרות הקשה בענף הדלקים.



עזריאלי הינה חברת אחזקה הפועלת בעצמה ובאמצעות חברות בנות ומוחזקות בעיקר בתחומי הנדל"ן, אנרגיה (באמצעות , סונול וסופרגז), וכן לחברה השקעות פיננסיות פאסיביות בתחום הבנקאות והפיננסים - (4.8%) וחברת כרטיסי האשראי לאומי קארד (20%), וכן יש לחברה השקעות בקרנות הון סיכון ועוד.




מאז שהחלה להיסחר בבורסה בתחילת יוני האחרון במדד , מניית עזריאלי רשמה תשואה של 7% והחברה נסחרת לפי שווי שוק של כ-10.8 מיליארד שקל, הגבוה ב-10% מהונה העצמי (המיוחס לבעלי המניות) שנאמד נכון לסוף יוני 2010 ב-9.8 מיליארד שקל והווה כ-62% מהמאזן.



הרווח הנקי של עזריאלי (המיוחס לבעלי המניות) הסתכם ברבעון השני ב-62 מיליון שקל - בדומה לרבעון המקביל ב-2009. את המחצית הראשונה של השנה סיימה עזריאלי עם גידול של 25% ברווח הנקי, לעומת התקופה המקבילה, לכ-203 מיליון שקל.



ואולם החברה הציגה ברבעון השני של השנה הפסד כולל (המיוחס לבעלי המניות) של כ-132.5 מיליון שקל, לעומת רווח של 45 מיליון שקל ברבעון המקביל. עיקר ההפסד הכולל נבע בשל העובדה כי במהלך הרבעון השני של 2010 חלה ירידה של כ-250 מיליון שקל בשווי ההחזקה במניות בנק לאומי שעמדה נכון לסוף יוני 2010 על 983 מיליון שקל. בעזריאלי מסווגים השקעה זו כנכס פיננסי זמין למכירה ולא כהשקעה אסטרטגית, ששוויו נמדד לפי בצוע מניית לאומי בבורסה, והשינויים שחלים בה נזקפים לדו"ח רווח כולל ולא לשורת הרווח/הפסד נקי בדו"ח רווח והפסד כפי שעושה למשל אלרוב ישראל שבשליטת אלפרד אקירוב.



עזריאלי מציינת כי לאחר תאריך הדו"ח, ועד ל-20 באוגוסט 2010, חלה עלייה של כ-184 מיליון שקל בשווי השוק של החזקות החברה במניות הבנק, כך שהרווח הכולל נכון להיום היה נאמד ב-148 מיליון שקל. במשך שנה ורבע מאז שהחלה להשקיע במניות לאומי, עזריאלי מורווחת על ההשקעה בכ-500 מיליון שקל.



"אנחנו רואים בעזריאלי השקעה פיננסית, וברגע שנחליט לממש - נבצע זאת. שאלו אותי אם אנחנו מחפשים השקעות פיננסיות חדשות, אז עניתי כי אם נאתר עוד מצב שוק שבו לאומי ייסחר ב-30% מתחת להונה העצמי אז נשקיע במניות הבנק עוד כסף, אך אני מקווה לטובת מדינת ישראל שזה לא יקרה בתקופה הקרובה", סיפר מנחם עינן, והוסיף כי "מלבד הנכסים החדשים שאנחנו מחפשים בישראל אנחנו בהחלט מסתכלים ומחפשים נדל"ן גם במערב אירופה ובצפון אמריקה, אך נעשה זאת בחוכמה ובעיתוי המתאים".







השווי ההוגן של ההשקעה של עזריאלי בחברת כרטיסי האשראי לאומי קארד עומד על 453 מיליון שקל - 26% יותר מן התמורה ששולמה בגין המניות לבנק לאומי במאי 2008. עזריאלי נהנתה ברבעון השני של השנה מדיבידנד של כ-2 מיליון שקל שחילקה לאומי קארד.



עזריאלי עידכנה כי בהתאם למה שפירסמה בתשקיף ההנפקה, מרבית התמורה שהתקבלה בהנפקה (כ-1.8 מיליארד שקל) נוהלה באמצעות מנהלי תיקים בכ-10 בתי השקעות בישראל, כשחלק קטן (מאות מיליוני שקלים) מושקע גם במניות של חברות קנדיות הנסחרות במדד s&p tsx composite index שבבורסת טורונטו שבקנדה, כשהבעלים דוד עזריאלי מתגורר במונטריאול קנדה.



"ברגע שחשבנו איך לפזר את התמורה שקיבלנו בהנפקה, גם מנהלי ההשקעות הישראלים המליצו לנו לפזר חלק מן התיק מעבר לים, וחשבנו כי ההשקעה בקנדה ראויה ומתאימה לאסטרטגיית ההשקעות שלנו. אנחנו לא מהרים לעשות פרויקטים לא שקולים רק בכדי לצמוח, אלא הכסף מושקע בשמרנות ומחכה להזדמנויות המתאימות", ציין עינן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully