וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירון זר: ההסתברות למציאת גז או נפט בלווייתן עלתה ל-62%

ליאור זנו

29.8.2010 / 14:31

זר: ההסתברות למציאת משאבים ב-3 השכבות היא 0.7% בלבד



"בינתיים אין דרמה. השותפויות סיפקו היום הודעה חיובית לפיה קידוח לווייתן 1 ייצא לדרך באוקטובר ויימשך חמישה חודשים עד סביבות מארס. זה למעשה מעלה את ההסתברות למציאת גז או נפט כלשהו בקידוח להסתברות של 62%" - כך אמר היום ירון זר, אנליסט האנרגיה של כלל פיננסים, על רקע הודעת השותפות בקידוח לווייתן - , ו.



זר הסביר את ביצוע החישוב: "קיימות הסתברויות של 50%, 17% ו-8% בכל שכבה. אם ניקח את ההסתברויות המשלימות (ההסתברויות לחוסר הצלחה) ונכפיל אותן, אז ההסתברות לכישלון היא 38%. מצד שני, ההסתברות למציאת גז ונפט בכל שלוש השכבות עומדת על 0.7% בלבד".



זר הוסיף כי "ההודעה מחדשת לנו ומחדדת את תוצאות סקר ה-3d שנערך בחמשת רישיונות רציו ים לשעבר. ביוני הם התמקדו בפענוח השכבה שהיא המטרה העיקרית של הקידוח, והכריזו על הסתברות של 50% למציאת 16 tcf בקידוח. מאז הם ממשיכים לנתח ולעבד את הנתונים של הסקרים. אני לא אופתע אם בשבועות הקרובים נקבל נתונים נוספים לגבי פרוספקטים אחרים, מלבד לוויתן. בדרך כלל ה-3d נותן אינדיקציה טובה לגז טבעי אבל קשה לו לאפיין נפט". אומר זר ומוסיף כי "שכבת המטרה השנייה היא המעניינת.



זר גם מכין אותנו הלאה לפרסום הודעות במהלך ביצוע הקידוח: "אם לא יצאו הודעות לבורסה במהלך התקופה הזו, אזי כנראה שהקידוח יתקדם כמתוכנן ואין תקלות טכניות. מצד שני יש לזכור שתיתכנה תקלות טכניות כך שעלולים במהלך הקידוח לוותר על המטרה האחרונה, היא השכבה העמוקה ביותר, ולנטוש אותה. אנחנו לא צפויים לדיווחים נוספים עד מארס.



אם יימצאו סימני נפט תוך כדי הקידוח, גם אז לא ידווחו?



"אני מעריך שהשותפות יוציאו הודעה מסכמת מסודרת בסופו של הקידוח - וגם אם יימצאו סימני נפט יאלצו המשקיעים להמתין למארס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully