וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשרה בתביעה ייצוגית נגד הדקה ה-90: תעמיד לרשות הלקוחות כ-44 אלף שוברי זיכוי בסך 35 שקל כל אחד

רינה רוזנברג

29.8.2010 / 18:25

לפי התביעה, החברה הטעתה לקוחות בכך שלא כללה במחיר באתר את דמי גביית כרטיס האשראי או את דמי הטיפול



בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר בשבוע שעבר הסכם פשרה בתביעה ייצוגית נגד חברת הדקה ה-90. לפי ההסכם, החברה תעמיד לרשות לקוחותיה 43,952 שוברי זיכוי אלקטרוניים לרכישת שירותי תיירות באמצעות אתר האינטרנט שלה על סך 35 שקל כל אחד, שיהיו תקפים לשנה.



חברת הדקה ה-90 תפרסם בשני עיתונים יומיים מודעה בה היא קוראת לכל לקוח שערך עמה עסקה מה-27 באוגוסט 1998 ועד ה-31 במארס 2007 שהוא זכאי לקבלת שובר זיכוי. הגישה אל שוברי הזיכוי תהיה באמצעות לחיצה על לינק שיופיע באתר האינטרנט של החברה. את הלינק תעלה החברה כבר בימים הקרובים והלקוחות יוכלו לעשות בשוברים שימוש באופן מיידי. ניתן יהיה לממש שובר זיכוי אחד בלבד בכל עסקה, וכל לקוח יוכל לעשות שימוש בשובר אחד בלבד במשך כל תקופת המימוש.



לפי התביעה הייצוגית שהוגשה נטען שהדקה ה-90 פעלה בניגוד לחוק הגנת הצרכן והטעתה כביכול את לקוחותיה מאחר שלא כללה במחירים שציינה לעסקות הנופש באתר האינטרנט שלה את עלות דמי גביית כרטיס האשראי או את דמי הטיפול. התנהלות כזו נוגדת את חובת הצגת המחיר הכולל של עסקה לפי חוק הגנת הצרכן. בנוסף, נטען בתביעה כי החברה גבתה במהלך תקופה מסוימת דמי טיפול וגבייה אלו לפי מספר הנוסעים ולא פר עסקה.



סיפור התביעה הייצוגית התחיל כבר בסוף שנת 2005, אך בית המשפט המחוזי דחה את הבקשה לאישורה. רק לאחר שבשנת 2007 הגיש התובע, אלי גור, ערעור לבית המשפט, ניהלו הצדדים משא ומתן, כשבסיומו הושג ביולי 2008 הסכם פשרה. שנתיים לאחר מכן קבע ד"ר שמחה סדן, שמונה כבודק על-ידי בית המשפט בהתאם לחוק תובענות ייצוגיות, שמדובר בהסכם הוגן וסביר ובית המשפט אישר אותו.



את חברת הדקה ה-90, ייצגו עוה"ד ד"ר גיל אוריון ואורית מלכא ממשרד פישר בכר חן אוריון ושות' ואת התובע ייצג עוה"ד אבי אביזמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully