וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה ינאי, הישראלי שרשם אקזיט של 465 מיליון דולר, עוזב את יבמ

גיא גרימלנד

29.8.2010 / 20:41

מכר ליבמ את XIV עבור 300 מיליון דולר ואת דיליג'נט עבור 165 מיליון



הישראלי שרשם אקזיט של 465 מיליון דולר, משה ינאי, עוזב את יבמ - כך מדווח העיתון "רג'יסטר" הבריטי. הסיבות לעזיבתו של ינאי, היזם מאחורי xiv שנמכרה ליבמ ב-300 מיליון דולר, לא ברורות.



לפי "הרג'יסטר", השמועות סביב עזיבתו התפשטו בחודשים האחרונים. אמש תקף את ינאי בכיר ב-hds בפוסט שפירסם בבלוג שלו, ובו כינה את ינאי אגואיסט, תאב בצע ושחצן. ינאי רשום גם על האקזיט של מכירת דיליג'נט ליבמ ב-165 מיליון דולר.



לאחרונה החליט ינאי לתרום לטכניון 40 מיליון שקל. התנאי: הכסף ישמש אך ורק לשיפור היחס של המרצים לסטודנטים. כיום ינאי עומד מאחורי חברת הסטארט-אפ אקסנה (axxana), שהוקמה על ידי ד"ר אלכס וינוקור, אלי אפרת ודן הוכברג. השלושה בעלי ותק בתעשיית אחסון המידע, והסאטרט אפ נוצר על מנת לתת מענה לאתגר הגדול ביותר בנושא אבטחת מידע: שחזור מידע שאבד מכל מקום בעולם, ללא אובדן מידע. המערכת היא מוצר משלים לפתרון ה-recoverpoint של emc, שפותח על ידי קאשיה, חברת סטארט אפ ישראלית אחרת, שנרכשה על ידי emc.



את דיליג'נט הקים ינאי לאחר שחזר לישראל ב-2002 משהות של 17 שנים בארה"ב. מתוכם, 14 שנים בענקית האחסון העולמית emc. ינאי הפך את החברה לסיפןר הצלחה, לאחר שהציג למייסד החברה דיק קיגן את רעיון ה"אסימטריק" - מוצר אחסון מידע שהפך למערכת הדגל של החברה.



כניסת קרנות ההון סיכון לחברה גרמה לינאי לצאת מהפעילות השוטפת מדיליג'נט ולהעביר את מיקוד הפעילות שלו ל-xiv. החזון של ינאי בהקמת שתי החברות לא היה במטרה לאקזיט, אלא יצירה של חברה גלובלית הממוקדת בישראל. עם זאת בשני המקרים, התעקשות של שותפיו בשתי החברות למכור הובילה אותו בסופו של דבר לאקזיט פיננסי מרשים - גם אם זה לא התיישב עם השאיפות הציוניות של ינאי להקים להקמת חברה עולמית שתספק מקומות עבודה לעובדים ישראלים.



דובר יבמ אמר ל"רג'יסטר": "משה ינאי עזב את יבמ בכדי לעסוק בעניינים אחרים. יבמ מעריכה את התרומה שלו לחברה. xiv היא חלק משמעותי מפרוטפוליו של יבמ בתחון אחסון מידע. למעשה, xiv הוסיפה יותר מ-130 לקוחות לפלטפורמה שלה ברבעון השני, וההכנסות שלה הוכפלו לעומת השנה שעברה". בשלוש השנים האחרונות זכה ינאי לתואר של "עמית מחקר", אחד מהתארים הטכנולוגיים החשובים שיבמ מחלקת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully